Hea hooldustöötaja, Täname sind sinu pühendumuse ja raske töö eest, mida teed nende heaks, kes vajavad hoolt. Sinu töö ei hõlma ainult füüsilist hoolitsust, vaid ka patsientide psühholoogilise ja sotsiaalse heaolu toetamist. Pakume sulle võimalust läbida täiendõpe meie juures, et tõsta oma kvalifikatsiooni ja avardada oma professionaalseid väljavaateid, sealhulgas võimalust palgatõusuks.
Selle koolituse läbimisel saate omandada ka esmaabi ja toiduhügieeni mooduleid ning koolituse lõpus saate kätte kolm tunnistust kokku (esmaabi, toiduhügieen ja kursuse läbimise tunnistus).
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Tervis ja heaolu
Suund: Heaolu
Rühm: Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard Hooldustöötaja, tase 3
Kutsestandard Hooldustöötaja, tase 4
Kutsestandard. Sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialist, tase 4
KOOLITUSE EESMÄRK
Eesmärk on tõsta nende ametialast pädevust, laiendada teadmisi ja oskusi, mis on vajalikud kvaliteetse ja ohutu patsiendihoolduse tagamiseks. Koolituse fookus on patsientidega suhtlemise meetodite täiustamisel, teenindusstandardite tõstmisel ning hooldusvigade ennetamisel. Kvalifikatsiooni tõstmine aitab mitte ainult arendada praktilisi oskusi, vaid suurendab ka motivatsiooni, professionaalset arengut ja tõstab palgaväljavaateid.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õpilane:
- Orienteerub sotsiaal- ja meditsiinilise hoolduse süsteemi õiguslikus raamistikus
- Rakendab kaasaegseid hooldusmeetodeid, tuginedes ajakohastele teadmistele ja praktikale
- Arvestab patsientide individuaalseid eripärasid, nende käitumuslikke reaktsioone ja psühhoemotsionaalset seisundit
- Kohandab lähenemisviise hoolduse kvaliteedi parandamiseks
- Motiveerib ja pakub patsientidele psühholoogilist tuge
- Loob ohutu ja soodsa keskkonna, järgides sanitaar- ja hügieeninõudeid
- Koostab individuaalse hooldusplaani
- Hindab esmaabi vajalikkust hädaolukordades
- Töötab meeskonnas, tehes koostööd meditsiini- ja sotsiaaltöötajatega
- Korraldab ja korrigeerib patsientide sobimatut käitumist
- Kontrollib oma psühhoemotsionaalset seisundit, vältides läbipõlemist ja juhtides tööstressi
- Järgib eetilisi põhimõtteid ja konfidentsiaalsust.
SIHTGRUPP
Inimesed, kes juba töötavad sotsiaalvaldkonnas ja soovivad oma kvalifikatsiooni tõsta.
ÕPPEFORMAAT
Õpe toimub sünkroonselt – õpetajaga reaalajas veebikonverentsi platvormide (Zoom, Teams, Google Meet jmt) kaudu.
Mõned õppetunnid või nende osad võivad toimuda videosalvestistena ning olla esitatud videomaterjalide, elektrooniliste õppematerjalide, testide või muude ülesannete kujul. Asünkroonsete ülesannete puhul on tagatud nii õpetaja konsultatsioon kui ka tagasiside
Võimalik on korraldada ka eraldi kontaktõppe üritusi, kui see aitab õpieesmärkide saavutamisel.
Praktiline õpe toimub töökeskkonnas kontaktõppe vormis.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Keskhariduse olemasolu.
Veebiõppes osalemiseks on vajalik:
- arvuti (või muu seade) kaamera ja mikrofoniga
- stabiilne internetiühendus
- ligipääs veebikonverentsiplatvormidele (Zoom, Teams, Google Meet vms)
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 55 akadeemilist tundi, neist:
- 45 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 5 akadeemilist tundi praktilist õpet,
- 5 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Õpe koosneb veebipõhistest teoreetilistest ja praktilistest õppetundidest töökeskkonnas
ÕPPESISU
Moodul 1. Tööülesanded ja hoolduse alused
- Funktsionaalsed ülesanded ja ametialased eripärad. Detailne analüüs hooldaja põhiülesannetest, sealhulgas vastutus patsiendi turvalisuse eest, hoolduse pakkumine ja hügieeni tagamine. Hoolduse standardite ja kutse-eetika järgimise olulisus.
- Vanemaealiste patsientide anatoomilised ja füsioloogilised eripärad. Vananemisega seotud muutuste uurimine organismis, sealhulgas peamised elundisüsteemid. Nende muutuste mõju taastumisprotsessidele, ainevahetusele ja iseseisva hoolduse võimele.
- Toitumise korraldamine ja patsientide toitmine. Raviotstarbelise toitumise põhimõtted, patsientide toitmise eripärad, kellel on neelamishäired või ainevahetushaigused, samuti dieedi kohandamine vastavalt patsiendi tervislikule seisundile.
- Ravimite säilitamise ja kasutamise reeglid. Kodus säilitatavate ravimite säilitamisstandardid, aegumistähtaegade, annustamise ja manustamiskorra kontroll. Ohutuse põhimõtted ravimite kasutamisel.
Moodul 2. Psühholoogia, eetika ja empaatia töös patsientidega
- Hoolduse eetika ja moraal. Hoolduse professionaalse deontoloogia alused, sealhulgas eetikanormide järgimine patsiendiga suhtlemisel. Moraalsete põhimõtete roll kvaliteetse abi pakkumisel.
- Vanemaealiste patsientide hoolduse psühholoogilised aspektid. Vananemise käigus tekkivate psühhoemotsionaalsete muutuste arvestamine. Erilised lähenemised kognitiivsete häirete, depressiooni ja ärevushäiretega patsientidele.
- Patsientide psühholoogia alused. Patsiendi reaktsioonide hindamine haiguse suhtes, psühholoogilise toe roll taastumisprotsessis. Usaldusliku keskkonna loomise tähtsus ravi tulemuste parandamisel.
- Empaatia ja tõhusa kommunikatsiooni meetodid. Aktiivse kuulamise põhimõtted, mitteverbaalse ja verbaalse suhtlemise juhtimine. Suhtlemine kognitiivsete häirete või progresseeruvate haigustega patsientidega.
- Kommunikatsioon terminaalsete patsientidega. Suhtlemise eripärad suremisjärgus patsientidega, psühholoogilise toetuse pakkumine terminaalses faasis. Palliatiivse hoolduse eetilised aspektid.
- Pere ja sugulaste toetus. Patsiendi perede psühholoogiline nõustamine ja toetamine. Emotsionaalse seisundi hindamine, hooldus- ja suhtlemisoskuste õpetamine.
Moodul 3. Sanitaarhooldus ja nakkusohutus
- Patsientide sanitaarhooldus. Patsiendi isikliku hügieeni tagamise põhiprotseduurid, nakkushaiguste leviku ennetamine. Naha ja limaskestade hoolduse protokollid.
- Nakkusohutus ja desinfitseerimine. Meetmed nakkuste vältimiseks, steriliseerimise ja desinfitseerimise meetodid. Riskifaktorite analüüs ja tegevusjuhised nakkuskahtluse korral.
- Patsientide ettevalmistamine bioloogiliste materjalide kogumiseks. Bioloogiliste proovide kogumise, transportimise ja säilitamise standardid.
- Erinevate haigustega patsientide hooldus. Hoolduse eripärad krooniliste ja ägedate patoloogiatega patsientide, näiteks dementsuse, onkoloogiliste haiguste, diabeedi ja teiste haiguste korral. Taastusravi ja toetava ravi põhimõtted.
- Operatsioonijärgne hooldus. Patsientide jälgimine pärast operatsiooni, sealhulgas seisundi jälgimine, komplikatsioonide ennetamine ja patsiendi üldseisundi toetamine.
- Palliatiivne hooldus raske ja suremas olevate patsientide jaoks. Palliatiivmeditsiini alused. Psühholoogilise toe pakkumine, valu kontroll ja elukvaliteedi tagamine haiguse viimastel etappidel.
Moodul 4. Taastusravi ja professionaalse läbipõlemise ennetamine
- Taastusravi oskused ja patsientide enesehoolduse õpetamine. Patsientide iseseisva hoolduse oskuste taastamine. Taastusravitehnoloogiate rakendamine liikumisvõime ja elukvaliteedi parandamiseks.
- Professionaalse läbipõlemise ennetamine. Läbipõlemise tunnused ja sümptomid hooldustöötajate seas. Stressi juhtimise ja psühhoemotsionaalse tervise toetamise meetodid töökohal.
- Lamatiste ennetamine piiratud liikumisvõimega patsientidel. Naha hoolduse protokollid, kehaasendi muutmise meetodid lamatiste ennetamiseks. Spetsiaalsete madratsite ja padjade kasutamine.
- Patsientide ohutu liigutamise meetodid. Patsientide kehaasendi muutmise tehnikad, vigastuste riski vähendamine liigutamisel. Abivahendite kasutamine hoolduse hõlbustamiseks.
Moodul 5. Esmaabi alused ja hügieeninõuded (16tundi) (Õppetöö toimub kontaktõppena auditooriumis)
(Õppetöö toimub kontaktõppena auditooriumis)
- Esmaabi andmine haiguste korral
- Esmaabi andmine õnnetusjuhtumite ja traumade korral
- Abi kutsumine ja elustamine
- Hügieeninõuded ja nakkuste ennetamine
Iseseisev töö “Toiduhügieen”
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetataval alal ja töökogemus õpetajana.
SOOVITATAV MATERJALID
- Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
- Erivajadustega õpilase toetamine” – autorid Tiia Kährik ja Kersti Kriisk, väljaandeaasta 2019.
- ”Esmaabi koolitus” – autorid Kertu Liivak ja Pille Liblik, väljaandeaasta 2020.
- ”Tugispetsialisti töö lasteasutuses” – autorid Kersti Kriisk ja Pille Liblik, väljaandeaasta 2018.
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Õppetöö toimub peamiselt veebipõhiselt, kasutades videokonverentsiplatvorme (Zoom, MS Teams, Google Meet jm). Osalejatele tagatakse ligipääs elektroonilistele õppematerjalidele, esitlustele, testidele ja muudele interaktiivsetele ülesannetele turvaliste digikanalite kaudu.
Kohapealsed auditoorsed tunnid toimuvad Bi-Info Õppekeskuse ruumides aadressil Vilmsi 47, Tallinn. Kõik õpperuumid vastavad tervise- ja ohutusnõuetele, on varustatud kaasaegse tehnikaga (sh demonstratsiooniekraanid, projektorid, arvutid, tahvlid jne) ning neis on tagatud tasuta Wi-Fi ühendus.
Osalejate mugavuseks on olemas mitmed lisavõimalused ja puhkealad: garderoob, tualettruumid, kööginurk koos kohvimasina, mikrolaineahju, joogiveeautomaadi, nõude ja puhkenurkadega. Läheduses asuvad toidupoed ja söögikohad.
Praktilised õppetunnid toimuvad kohapeal töökeskkonnas.
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetilistele ja praktilistele õppetundidele, mis on koondatud teemade kaupa vastavalt õppekavale.
Kasutatavad meetodid hõlmavad aktiivloenguid ja veebiseminare, rühmaarutelusid ja veebipõhiseid arutelusid, tööd paarides ja meeskondades, situatsioonide modelleerimist, rollimänge, vajaduse korral erialase tarkvara kasutamist, juhtumianalüüse ning individuaalseid ülesandeid.
Ülesannete formaadid ja suhtlusvormid on kohandatud kaugõppeks, võimaldades osaleda ka valitud kontaktõppe tegevustes.
ÕPPEMATERJALID
Õppeprotsessi käigus võib õppejõu algatusel osalejatele jagada täiendavaid õppe- ja videomaterjale ning/või õppefilme elektroonilisel kujul.
Kõik õppematerjalid on osalejatele tasuta.
Õppeprotsessi foto-, video- ja helisalvestamine on lubatud ainult juhul, kui on saadud eelnev nõusolek nii koolitajalt kui ka kõigilt osalejatelt, kelle isikuandmed (sealhulgas kujutis, hääl, avaldused) võivad salvestisele jääda.
Õppetundide salvestiste ja/või materjalide edastamine kolmandatele isikutele, kes ei osale õppes, samuti nende avaldamine, levitamine, kopeerimine või muu kasutamine ilma eelneva kirjaliku nõusolekuta õppejõult ja/või koolitusasutuselt on keelatud.
Koolitusasutusel on õigus teha õppetööst foto-, video- ja helisalvestisi sisekasutuseks, sealhulgas kvaliteedikontrolli, metoodilise töö või õppejõudude täiendkoolituse eesmärgil. Selliseid salvestisi kasutatakse üksnes ametlikuks otstarbeks, neid ei edastata kolmandatele isikutele ega avaldata ilma õppijate eelneva nõusolekuta.
Erandiks on materjalide avaldamine, millel osalejad ei ole otseselt ega kaudselt tuvastatavad.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.
Lõpueksamile lubatakse õppija, kes on osalenud vähemalt 75% kursuse planeeritud õppetööst (sh auditoorsed, veebipõhised ja praktilised tegevused) ning kelle kursusepäevikus ei ole mittearvestatud ega mitterahuldavaid hindeid.
Kursuse lõpus sooritab õppija lõpphindamise:
Teoreetiline test elektroonilisel kujul
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti vähemalt 75% küsimustest.
Praktiline ülesanne
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija lahendama praktilise ülesande vastavalt õppejõu poolt antud juhistele ja saama vähemalt hinnangu „rahuldav”või kõrgem.
Esmaabi test
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti vähemalt 80% küsimustest.
Toiduhügieeni test. Hindamiskriteerium:
Edukaks sooritamiseks on vaja õigesti vastata vähemalt 80% küsimustele.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Tunnistus.
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korrral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.
Lisaks sellele väljastatakse hindamise läbinud üliõpilastele mooduli läbimise tunnistus:
– Esmaabi
– Toiduhügieen
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND: 1159 € (Hind sisaldab käibemaksu)
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile bigkoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 507 36 42
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õpilase ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppetöö alguse kuupäev
- Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.