Hea hooldustöötaja, Täname sind sinu pühendumuse ja raske töö eest, mida teed nende heaks, kes vajavad hoolt. Sinu töö ei hõlma ainult füüsilist hoolitsust, vaid ka patsientide psühholoogilise ja sotsiaalse heaolu toetamist. Pakume sulle võimalust läbida täiendõpe meie juures, et tõsta oma kvalifikatsiooni ja avardada oma professionaalseid väljavaateid, sealhulgas võimalust palgatõusuks.
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Tervis ja heaolu
Suund: Heaolu
Rühm: Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard Hooldustöötaja, tase 3
Kutsestandard Hooldustöötaja, tase 4
Kutsestandard. Sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialist, tase 4
KOOLITUSE EESMÄRK
Eesmärk on tõsta nende ametialast pädevust, laiendada teadmisi ja oskusi, mis on vajalikud kvaliteetse ja ohutu patsiendihoolduse tagamiseks. Koolituse fookus on patsientidega suhtlemise meetodite täiustamisel, teenindusstandardite tõstmisel ning hooldusvigade ennetamisel. Kvalifikatsiooni tõstmine aitab mitte ainult arendada praktilisi oskusi, vaid suurendab ka motivatsiooni, professionaalset arengut ja tõstab palgaväljavaateid.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õpilane:
- Orienteerub sotsiaal- ja meditsiinilise hoolduse süsteemi õiguslikus raamistikus
- Rakendab kaasaegseid hooldusmeetodeid, tuginedes ajakohastele teadmistele ja praktikale
- Arvestab patsientide individuaalseid eripärasid, nende käitumuslikke reaktsioone ja psühhoemotsionaalset seisundit
- Kohandab lähenemisviise hoolduse kvaliteedi parandamiseks
- Motiveerib ja pakub patsientidele psühholoogilist tuge
- Loob ohutu ja soodsa keskkonna, järgides sanitaar- ja hügieeninõudeid
- Koostab individuaalse hooldusplaani
- Hindab esmaabi vajalikkust hädaolukordades
- Töötab meeskonnas, tehes koostööd meditsiini- ja sotsiaaltöötajatega
- Korraldab ja korrigeerib patsientide sobimatut käitumist
- Kontrollib oma psühhoemotsionaalset seisundit, vältides läbipõlemist ja juhtides tööstressi
- Järgib eetilisi põhimõtteid ja konfidentsiaalsust.
SIHTGRUPP
Inimesed, kes juba töötavad sotsiaalvaldkonnas ja soovivad oma kvalifikatsiooni tõsta.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Keskhariduse olemasolu.
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 55 akadeemilist tundi, neist:
- 45 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 5 akadeemilist tundi praktilist õpet,
- 5 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Teoreetiline koolitus hõlmab: loenguid, arutelusid, olukordade modelleerimist, interaktiivseid arutelusid peamistel teemadel.
Praktiline koolitus sisaldab: situatsioonülesandeid, töötamist praktilises keskkonnas.
Iseseisev töö sisaldab: iseseisvat õppematerjalide uurimist valitud teemadel.
ÕPPESISU
Moodul 1. Tööülesanded ja hoolduse alused
- Funktsionaalsed ülesanded ja ametialased eripärad. Detailne analüüs hooldaja põhiülesannetest, sealhulgas vastutus patsiendi turvalisuse eest, hoolduse pakkumine ja hügieeni tagamine. Hoolduse standardite ja kutse-eetika järgimise olulisus.
- Vanemaealiste patsientide anatoomilised ja füsioloogilised eripärad. Vananemisega seotud muutuste uurimine organismis, sealhulgas peamised elundisüsteemid. Nende muutuste mõju taastumisprotsessidele, ainevahetusele ja iseseisva hoolduse võimele.
- Toitumise korraldamine ja patsientide toitmine. Raviotstarbelise toitumise põhimõtted, patsientide toitmise eripärad, kellel on neelamishäired või ainevahetushaigused, samuti dieedi kohandamine vastavalt patsiendi tervislikule seisundile.
- Ravimite säilitamise ja kasutamise reeglid. Kodus säilitatavate ravimite säilitamisstandardid, aegumistähtaegade, annustamise ja manustamiskorra kontroll. Ohutuse põhimõtted ravimite kasutamisel.
Moodul 2. Psühholoogia, eetika ja empaatia töös patsientidega
- Hoolduse eetika ja moraal. Hoolduse professionaalse deontoloogia alused, sealhulgas eetikanormide järgimine patsiendiga suhtlemisel. Moraalsete põhimõtete roll kvaliteetse abi pakkumisel.
- Vanemaealiste patsientide hoolduse psühholoogilised aspektid. Vananemise käigus tekkivate psühhoemotsionaalsete muutuste arvestamine. Erilised lähenemised kognitiivsete häirete, depressiooni ja ärevushäiretega patsientidele.
- Patsientide psühholoogia alused. Patsiendi reaktsioonide hindamine haiguse suhtes, psühholoogilise toe roll taastumisprotsessis. Usaldusliku keskkonna loomise tähtsus ravi tulemuste parandamisel.
- Empaatia ja tõhusa kommunikatsiooni meetodid. Aktiivse kuulamise põhimõtted, mitteverbaalse ja verbaalse suhtlemise juhtimine. Suhtlemine kognitiivsete häirete või progresseeruvate haigustega patsientidega.
- Kommunikatsioon terminaalsete patsientidega. Suhtlemise eripärad suremisjärgus patsientidega, psühholoogilise toetuse pakkumine terminaalses faasis. Palliatiivse hoolduse eetilised aspektid.
- Pere ja sugulaste toetus. Patsiendi perede psühholoogiline nõustamine ja toetamine. Emotsionaalse seisundi hindamine, hooldus- ja suhtlemisoskuste õpetamine.
Moodul 3. Sanitaarhooldus ja nakkusohutus
- Patsientide sanitaarhooldus. Patsiendi isikliku hügieeni tagamise põhiprotseduurid, nakkushaiguste leviku ennetamine. Naha ja limaskestade hoolduse protokollid.
- Nakkusohutus ja desinfitseerimine. Meetmed nakkuste vältimiseks, steriliseerimise ja desinfitseerimise meetodid. Riskifaktorite analüüs ja tegevusjuhised nakkuskahtluse korral.
- Patsientide ettevalmistamine bioloogiliste materjalide kogumiseks. Bioloogiliste proovide kogumise, transportimise ja säilitamise standardid.
- Erinevate haigustega patsientide hooldus. Hoolduse eripärad krooniliste ja ägedate patoloogiatega patsientide, näiteks dementsuse, onkoloogiliste haiguste, diabeedi ja teiste haiguste korral. Taastusravi ja toetava ravi põhimõtted.
- Operatsioonijärgne hooldus. Patsientide jälgimine pärast operatsiooni, sealhulgas seisundi jälgimine, komplikatsioonide ennetamine ja patsiendi üldseisundi toetamine.
- Palliatiivne hooldus raske ja suremas olevate patsientide jaoks. Palliatiivmeditsiini alused. Psühholoogilise toe pakkumine, valu kontroll ja elukvaliteedi tagamine haiguse viimastel etappidel.
Moodul 4. Taastusravi ja professionaalse läbipõlemise ennetamine
- Taastusravi oskused ja patsientide enesehoolduse õpetamine. Patsientide iseseisva hoolduse oskuste taastamine. Taastusravitehnoloogiate rakendamine liikumisvõime ja elukvaliteedi parandamiseks.
- Professionaalse läbipõlemise ennetamine. Läbipõlemise tunnused ja sümptomid hooldustöötajate seas. Stressi juhtimise ja psühhoemotsionaalse tervise toetamise meetodid töökohal.
- Lamatiste ennetamine piiratud liikumisvõimega patsientidel. Naha hoolduse protokollid, kehaasendi muutmise meetodid lamatiste ennetamiseks. Spetsiaalsete madratsite ja padjade kasutamine.
- Patsientide ohutu liigutamise meetodid. Patsientide kehaasendi muutmise tehnikad, vigastuste riski vähendamine liigutamisel. Abivahendite kasutamine hoolduse hõlbustamiseks.
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetataval alal ja töökogemus õpetajana.
SOOVITATAV MATERJALID
1. Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
2. Erivajadustega õpilase toetamine” – autorid Tiia Kährik ja Kersti Kriisk, väljaandeaasta 2019.
3. ”Esmaabi koolitus” – autorid Kertu Liivak ja Pille Liblik, väljaandeaasta 2020.
4. ”Tugispetsialisti töö lasteasutuses” – autorid Kersti Kriisk ja Pille Liblik, väljaandeaasta 2018.
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Bi-Info õppekeskuse õppeklassid asuvad Tallinnas aadressil Vilmsi 47. Kõik kasutatavad õppeklassid vastavad tööohutuse ja töötervishoiu nõuetele, nad on piisava valgustusega, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.
Õppeklassid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega ( ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jne). Õpperuumides on Internet, WI-Fi on koolitusel osalejatele tasuta. Mugavaks pikaajaliseks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid – garderoob, tualetid, köögiblokk kohvimasinaga, soe ja külm vesi, mikrolaineahi toidu soojendamiseks, nõudepsumasin, nõud ning kohvi- ja teetarvikud. Õppekeskuse lähedal on mõned ühistoitlustusettevõtted ja toidukauplus.
Õppekeskus asub liftita hoone teisel korrusel. Piiratud liikumisvõimega isikutele eraldi sissepääsu ei ole, kuid teatud juhtudel võime korraldada kursused mugavamas kohas või online’is. Palun pöörduge meie poole selle probleemi lahendamiseks.
Lokaut olukorra puhul ja muude vääramatu jõu asjaolude korral või kokkuleppel Õppekeskusega võib õppetöö osaliselt toimuda distantsõppena (ZOOM, MS, TEAMS).
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa. Õppemeetodid: aktiivsed loengud, diskussioonid, rühmatööd, situatsioonide modelleerimine ja lahendamine, rolliülesanded, vajaduse korral töö temaatilise tarkvaraga.
ÕPPEMATERJALID
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õpilastele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme.
Õppematerjalid on kõikidele õpilastele tasuta.
Enamikul juhtudel võivad õpilased teha foto- ja videosalvestusi, kui see ei lähe vastuollu õpetaja nõudmistega autori materjali konfidentsiaalsuse tagamiseks.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.
Lõputunnistusele lubatakse üliõpilased, kes on osalenud vähemalt 75% kursusest, on saavutanud kavandatud õpiväljundid ja kellel ei ole õppepäevikus mitterahuldavaid hindeid.
Õppetöö lõpul sooritab õpilane kokkuvõtva atestatsioonina eksami:
– teoreetilise testi paberkandjal või elektroonilisel kujul.
– praktiline ülesanne, mis näitab kandidaadi oskusi.
Lõpueksam loetakse sooritatuks, kui õpilane on õigesti vastanud vähemalt 75% testiküsimustest ja sooritanud praktilise ülesande hindega “rahuldav” või kõrgem.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Tunnistus.
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korrral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND: 950 € + KM
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile bigkoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 507 36 42
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õpilase ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppetöö alguse kuupäev
- Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.