Transpordilogistika spetsialist planeerib ja korraldab kaubavedu vastavalt tellimustele ning tegeleb varude soetamise ja täiendamisega. Õpite orienteeruma transpordilogistika struktuuris, võtma vastu tellimusi ja korraldama kauba saatmist, vormistama transpordidokumente, toime tulema ettenägematute olukordadega. Te saate teada kaubaklassifikatsioonidest ja veoliikidest, nõuetest pakendamisele ja omandate palju muid oskusi, mis on vajalikud kiireks alustamiseks uuel erialal
ÕPPEKAVARÜHM
Valdkond: Teenindus
Suund: Transporditeenused
Rühm: Transporditeenused.
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard veokorraldaja-logistik, tase 4, pädevused B.2.1 – B.2.3; kutsestandard logistik, tase 5, pädevused B.2.1 – B.2.3.
KOOLITUSE EESMÄRK
Eesmärk on anda erialaseid praktilisi oskusi ja teoreetilisi teadmisi, mis on vajalikud töö alustamiseks transpordilogistika spetsialisti ametikohal.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õpilane:
- Tunneb transpordilogistika spetsiifikat ja struktuuri.
- Oskab korraldada veose ärasaatmist ja iseseisvalt lahendada tööprotsessis tekkivaid küsimusi.
- Tunneb veoste klassifikatsiooni ja vedude liike, täites nõudeid veoste pakkimisele ja kinnitamisele.
- Vormistab vajalikud veodokumendid.
- Mõistab ja oskab hinnata riske.
- Järgib professionaalset eetikat. Mõistab oma professionaalse silmaringi arendamise ja uute tehnoloogiate kasutamise tähtsust
SIHTGRUPP
– Kõik kes pole spetsialiseerunud või kellel on piiratud kvalifikatsioon logisztika valdkonnas
– Kõik kes tahavad siseneda logistika või transpordi valdkonda ja vajavad professionaalset ettevalmistust.
ÕPPEFORMAAT
Õpe toimub sünkroonselt – õpetajaga reaalajas veebikonverentsi platvormide (Zoom, Teams, Google Meet jmt) kaudu.
Mõned õppetunnid või nende osad võivad toimuda videosalvestistena ning olla esitatud videomaterjalide, elektrooniliste õppematerjalide, testide või muude ülesannete kujul.
Asünkroonsete ülesannete puhul on tagatud nii õpetaja konsultatsioon kui ka tagasiside
Võimalik on korraldada ka eraldi kontaktõppe üritusi, kui see aitab õpieesmärkide saavutamisel.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Keskharidus
Veebiõppes osalemiseks on vajalik:
- arvuti (või muu seade) kaamera ja mikrofoniga
- stabiilne internetiühendus
- ligipääs veebikonverentsiplatvormidele (Zoom, Teams, Google Meet vms)
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi, neist:
- 100 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 30 akadeemilist tundi praktilist õpet,
- 30 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Teoreetiline töö hõlmab:
loengud, arutelud, situatsioonide modelleerimine, seadusaktide uurimine
Praktiline töö hõlmab:
dokumentidega töötamine, erialase tarkvaraga töötamine, situatsioonilised ülesanded.
Iseseisev töö hõlmab:
kodutööd, dokumentidega töötamine, eneseanalüüs
ÕPPEKAVA
Moodul 1:
Sissejuhatus kutsealasse
- Logistika põhimõtted ja kontseptsioon tänapäeval.
- Transpordilogistika kui logistilise protsessi osa.
- Kaupade omadused ja nende klassifikatsioon.
- Kauba pakendamine, pakendiliigid.
- Transpordiliigid ja nende omadused.
- Transpordivahendid ja nende omadused, konteineritüübid.
- Erinevate transpordiliikide haldamise ja korraldamise roll ja tähtsus, kasutades erinevaid transpordivahendeid.
- Professionaalse eetika ja konfidentsiaalsuse põhimõtete järgimise tähtsus töös.
Moodul 2:
Transpordilogistika roll riiklikus ja maailmamajanduses
- Transpordilogistika põhiülesanne.
- Rahvusvaheliste transpordikonventsioonide nõuded.
- Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni (ELEA) üldtingimused maanteetranspordiks.
- INCOTERMS 2020, INCOTERMS 2010.
- Kaubavoogude analüüs ja prognoosimine. Tarneplaanide koostamine ja optimeerimine.
- Tarneahelad.
- Transpordiprotsessi osalejate (veofirmad, ekspedeerijad, surveyor’id jt) funktsioonid ja vastutus.
Moodul 3:
Transpordilogistika kulude haldamine ja optimeerimine
- Tariifid ja hinnakujundus erinevatel transpordiliikidel.
- Transpordikulude analüüs.
- Transpordikulude optimeerimise strateegiad.
Moodul 4:
Transpordi-logistiliste protsesside juhtimine ja jälgimine
- Tellimuste vastuvõtmine ja töötlemine.
- Kaupade ladustamine ja kohaletoimetamine.
Moodul 5:
Ostulogistika ja laologistika
- Ostulogistika peamised eesmärgid ja ülesanded.
- Ladustamise haldamise põhimõtted, laovarude juhtimise mudelid ja nende klassifikatsioon.
- Nõudluse prognoosimine. Optimaalne tellimismaht.
- Tarnijate hindamine ja valik.
- Laosisese kaubahaldussüsteemi loomine: ABC-analüüs (kauba kasumlikkuse hindamine), XYZ-analüüs (müügiregulaarsuse hindamine), ABC-XYZ maatriks (kauba müügitulu ja nõudluse stabiilsuse hindamine).
- Transpordi- ja laokulude, varude tsentraliseerimise ja detsentraliseerimise kompromiss.
Moodul 6:
Logistilised tehnoloogiad ja tarkvara
- Tarkvara transporditöö korraldamiseks ja haldamiseks.
- Laohalduse tehnoloogiad ja automatiseerimine.
- Kaupade ja transpordivahendite jälgimise kaasaegsed tehnoloogiad (RFID, GPS ja muud tehnoloogiad).
Moodul 7:
Dokumentatsioon, suhtlus ja kvaliteedijuhtimine
- Logistilise dokumentatsiooni ettevalmistamine ja haldamine.
- Kliendisuhtlus ja teenindus.
- ISO kvaliteedijuhtimissüsteemi põhimõtted.
- Kvaliteedijuhtimine logistikas.
- Riskijuhtimine.
- Vastutuskindlustus. Transpordikindlustus.
- Turvalisus ja usaldusväärsus transpordiahelas.
Moodul 8:
Tollidokumentide ja transpordidokumentide korrektne täitmine
- Tollideklaratsioonide liigid (eksport, import, transiit).
- Deklaratsioonide esitamise protsess ja nõuded.
- Tavapärased vead ja nende vältimine dokumentide täitmisel.
- Tollikontroll ja kaubadokumentide vastavuse kontroll.
Moodul 9:
Ohutus ja keskkonnakaitse transpordilogistikas
- Keskkonnasäästlikud transpordivahendid ja tehnoloogiad.
- Ohtlike ainete transportimise rahvusvahelised eeskirjad ja standardid (IMDG-kood, IATA Dangerous Goods Regulations).
- Ohutusnõuded ja protseduurid kaupade käsitsemisel.
- Keskkonnakaitse meetmed ja strateegiad.
Moodul 10:
Karjäär ja isikliku arengu planeerimine transpordilogistikas
- Erinevad karjäärivõimalused transpordilogistikas.
- Osakuste ülesanded ja rollid logistikaettevõttes.
- Isikliku arengu kava koostamine.
- Kutsealase enesetäienduse ja koolituse tähtsus.
Moodul 11:
Praktikavõimalused ja lõpetamine
- Praktikakohtade otsimine ja valik.
- Praktikakogemuste analüüs ja aruandlus.
- Kursuse lõpetamise nõuded ja lõputunnistus.
Moodul 12:
Karjääriline areng ja kvalifikatsiooni omandamine
- Eneseanalüüs. Logistika valdkonna karjääritee potentsiaalne areng. Karjääri planeerimine logistikas, oma professionaalsete vajaduste ja eesmärkide mõistmine.
- Logistika spetsialisti kvalifikatsiooni saamise reglement. Logistika valdkonna kvalifikatsiooninõuded ja nende täitmine.
- Attestatsiooniprotsess, et hinnata logistikaalaste oskuste ja teadmiste vastavust sektori standarditele
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.
ÕPPEJÕU KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetataval alal ja õpetamiskogemus
SOOVITATAV KIRJANDUS
- Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
- Transpordi ja logistika ajalugu. Autor Seilecs OÜ
- Logistika alused. Autor Mall Villemi
- Kaubanduse ja tööstuse logistika.Autor Hans G. Tonndorf
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Õppetöö toimub peamiselt veebipõhiselt, kasutades videokonverentsiplatvorme (Zoom, MS Teams, Google Meet jm). Osalejatele tagatakse ligipääs elektroonilistele õppematerjalidele, esitlustele, testidele ja muudele interaktiivsetele ülesannetele turvaliste digikanalite kaudu.
Kohapealsed auditoorsed tunnid toimuvad Bi-Info Õppekeskuse ruumides aadressil Vilmsi 47, Tallinn. Kõik õpperuumid vastavad tervise- ja ohutusnõuetele, on varustatud kaasaegse tehnikaga (sh demonstratsiooniekraanid, projektorid, arvutid, tahvlid jne) ning neis on tagatud tasuta Wi-Fi ühendus.
Osalejate mugavuseks on olemas mitmed lisavõimalused ja puhkealad: garderoob, tualettruumid, kööginurk koos kohvimasina, mikrolaineahju, joogiveeautomaadi, nõude ja puhkenurkadega. Läheduses asuvad toidupoed ja söögikohad.
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetilistele ja praktilistele õppetundidele, mis on koondatud teemade kaupa vastavalt õppekavale.
Kasutatavad meetodid hõlmavad aktiivloenguid ja veebiseminare, rühmaarutelusid ja veebipõhiseid arutelusid, tööd paarides ja meeskondades, situatsioonide modelleerimist, rollimänge, vajaduse korral erialase tarkvara kasutamist, juhtumianalüüse ning individuaalseid ülesandeid.
Ülesannete formaadid ja suhtlusvormid on kohandatud kaugõppeks, võimaldades osaleda ka valitud kontaktõppe tegevustes.
ÕPPEMATERJALID
Õppeprotsessi käigus võib õppejõu algatusel osalejatele jagada täiendavaid õppe- ja videomaterjale ning/või õppefilme elektroonilisel kujul.
Kõik õppematerjalid on osalejatele tasuta.
Õppeprotsessi foto-, video- ja helisalvestamine on lubatud ainult juhul, kui on saadud eelnev nõusolek nii koolitajalt kui ka kõigilt osalejatelt, kelle isikuandmed (sealhulgas kujutis, hääl, avaldused) võivad salvestisele jääda.
Õppetundide salvestiste ja/või materjalide edastamine kolmandatele isikutele, kes ei osale õppes, samuti nende avaldamine, levitamine, kopeerimine või muu kasutamine ilma eelneva kirjaliku nõusolekuta õppejõult ja/või koolitusasutuselt on keelatud.
Koolitusasutusel on õigus teha õppetööst foto-, video- ja helisalvestisi sisekasutuseks, sealhulgas kvaliteedikontrolli, metoodilise töö või õppejõudude täiendkoolituse eesmärgil. Selliseid salvestisi kasutatakse üksnes ametlikuks otstarbeks, neid ei edastata kolmandatele isikutele ega avaldata ilma õppijate eelneva nõusolekuta.
Erandiks on materjalide avaldamine, millel osalejad ei ole otseselt ega kaudselt tuvastatavad.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppeprotsessis täidavad õpilased praktilisi ja situatsioonilisi ülesandeid või iseseisvaid töid, saades õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Lõpueksamile lubatakse õppija, kes on osalenud vähemalt 75% kursuse planeeritud õppetööst (sh auditoorsed, veebipõhised ja praktilised tegevused) ning kelle kursusepäevikus ei ole mittearvestatud ega mitterahuldavaid hindeid.
Kursuse lõppedes sooritab õpilane lõpueksami:
- teoreetiline test elektroonilises vormis.
- õpetaja juhiste järgi tehtav praktiline ülesanne, mis demonstreerib kandidaadi oskusi
- Lõpueksam loetakse sooritatuks, kui õpilane on õigesti vastanud vähemalt 75% testi küsimustest ja sooritanud praktilise ülesande
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastavTunnistus.
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korrral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND: 2494,90 € (Hind sisaldab käibemaksu)
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile bigkoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 507 36 42
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õpilase ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppetöö alguse kuupäev
- Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.