Klienditeeninduse spetsialist (Online-kursus)

Klienditeeninduse spetsialist (Online-kursus)

Kogu Koolituskalender >>

Kestus: 160 ak.tundi
Toimumise viis: Kombineeritud õpe (klassiõpe + veebiõpe)
Tüüp: Algõppe
Lähimad alustamiseks kuupäevad:
  • 08.07 - 01.10.2025
  • 30.07 - 04.11.2025
  • 13.08 - 07.11.2025

Klienditeeninduse spetsialist suhtleb nii olemasolevate kui ka potentsiaalsete klientidega, informeerides neid ettevõtte toodetest või teenustest, tuvastades nende vajadusi, lahendades konflikte, teostades müüki, dokumenteerides teenindusprotsessi, tehes finantsarvutusi, täites esmaseid finantsdokumente, osaledes turundusüritustel ning töötades klientide andmebaasidega. Klienditeeninduse spetsialist võib leida tööd mitmetes erinevates tööstusharudes, kus on vajalik klientidele pakutav teenindus, sealhulgas jaemüügis, transpordi-, turismi-, finants-, telekommunikatsiooni- ja infotehnoloogiaettevõtetes, teenindussektoris, tootmisettevõtetes ja mujal.

ÕPPEKAVA RÜHM

Valdkond: Ärindus, haldus ja õigus;

Suund: Ärinduse ja haldus;

Rühm: Tööoskused.

ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS

Kutsestandardid: Klienditeenindaja kaubanduses, tase 4

Müügikorraldaja, tase 5 (osaliselt)

KOOLITUSE EESMÄRK

Anda vajalikud teadmised ja oskused klientide teenindamiseks ettevõtetes, mis tegelevad kaupade või teenuste müügiga.

KOOLITUSE TULEMUS

Koolituse lõppemisel õpilane:

  • Kasutab klientidega suhtlemisel erinevaid meetodeid, lähtudes kliendi eripärast.
  • Võimeline nõustama kliente kaupade, teenuste, kaubapakkumiste, allahindluste, lojaalsusprogrammide, garantiitingimuste ja teiste klienditeenindusega seotud aspektide osas.
  • Rakendab müügistrateegiaid, arvestades klientide vajadusi ja soove.
  • Suudab läbi viia telefonimüüki ja internetimüüki.
  • Osav konfliktsituatsioonide hindamises ja lahendamises, kaebustega tegelemises.
  • Omab teadmisi müügikorraldusest.
  • Valdab enimlevinud makseviiside kasutamist oma pädevusvaldkonnas.
  • Omab põhioskusi kaupadega ümberkäimisel.
  • Töötab kliendiandmebaasidega, koostab müügipakkumisi, võib osaleda turundustegevustes.
  • Töötab iseseisvalt või meeskonnaliikmena.
  • Järgib ametialast eetikat.

SIHTGRUPP

Täiskasvanud, kes soovivad töötada klienditeeninduse spetsialistina kaubandusettevõtetes, mis tegelevad kaupade või teenuste müügiga.

ÕPPEFORMAAT

Õpe toimub sünkroonselt – õpetajaga reaalajas veebikonverentsi platvormide (Zoom,

Teams, Google Meet jmt) kaudu.

Mõned õppetunnid või nende osad võivad toimuda videosalvestistena ning olla esitatud

videomaterjalide, elektrooniliste õppematerjalide, testide või muude ülesannete kujul.

Asünkroonsete ülesannete puhul on tagatud nii õpetaja konsultatsioon kui ka tagasiside

Võimalik on korraldada ka eraldi kontaktõppe üritusi, kui see aitab õpieesmärkide

saavutamisel.

Praktiline õpe toimub töökeskkonnas kontaktõppe vormis.

TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS

Põhiharidus

Veebiõppes osalemiseks on vajalik:

  • arvuti (või muu seade) kaamera ja mikrofoniga
  • stabiilne internetiühendus
  • ligipääs veebikonverentsiplatvormidele (Zoom, Teams, Google Meet vms)

AMETI ERIPÄRAD

Edasiseks tööks on vajalikud järgmised oskused:

Arvutikasutamise oskus iseseisva kasutaja tasemel

Soovitavalt Eestis levinud võõrkeelte valdamine A1-A2 tasemel

KOOLITUSE ÜLDINE MAHT

Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi, neist:

  • 100 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
  • 30 akadeemilist tundi praktilist õpet,
  • 30 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.

Õpe koosneb veebipõhistest teoreetilistest ja praktilistest õppetundidest töökeskkonnas

ÕPPESISU

Moodul 1. Erialasse sissejuhatus (8 akadeemilist tundi)

– Klienditeeninduse spetsialisti roll kaubandusettevõtte süsteemis;

– Kaubanduse ja töösuhete valdkonda reguleeriv seadusandlus;

– Meeskonnatöö alused, koostöö, oma koha mõistmine meeskonnas;

– Isikliku ja tööalase hügieeni, tööohutuse ja ohutustehnika nõuete järgimine;

– Isiklik füüsiline ja psühholoogiline ohutus töösituatsioonides; Stressiga toimetuleku meetodid;

– Professionaalne eetika;

 

Moodul 2. Kliendiga suhtlemise psühholoogilised põhimõtted (20 akadeemilist tundi)

– Kliendikeskne lähenemine. Kliendi väärtused.

– Eneseesitlus. Positiivse esmamulje loomine.

– Kliendi profiil. Kontakti loomine kliendiga, tema vajaduste väljaselgitamine;

– Suhtlemistehnikad, aktiivne kuulamine, küsimuste esitamine, usalduse võitmine ja hoidmine;

– Olukorra hindamine, negatiivsete hoiakute tuvastamine, konfliktide ennetamine ja lahendamine;

– Suhtluse lõpetamine;

 

Moodul 3. Klientide teenindamise etapid (55 akadeemilist tundi)

– Toodete esitlemine ja nõustamine;

– Klientide teavitamine müügitingimustest, hindadest, allahindlustest;

– Kliendi küsimustele vastamine;

– Kliendi abistamine iseteenindussüsteemide ja ettevõtte kasutusele võetud teiste uuenduslike lahenduste kasutamisel;

– Tellimuste vastuvõtmine ja päringute töötlemine; Müügi vormistamine;

– Toodete väljastamise või teenuste osutamise tagamine;

– Järelteenindus:

– Tagasiside kogumine. Tagasisidega tegelemine vastavalt ettevõtte metoodikatele;

 

Modul 4. Kaupade ja teenuste müügi eripärad (40 akadeemilist tundi)

-Kaupadega töötlemise baasoskused:

 

-Kauba grupiti klassifitseerimise põhimõtted;

-Tellimine, vastuvõtmine ja kauba ladustamine;

-Kauba ettevalmistamine  müügiks;

-Kauba koguse ja realiseerimistähtaegade kontroll;

-Pakendite, konteinerite ja ohtlike jäätmetega tegelemine;

-Inventuur;

-Teenuste müügi eripärad;

-Telefoni teel müügi baasoskused;

-Interneti-müügi eripärad;

 

Moodul 5. Arveldused ja finantstegevused pädevuste piires (20 akadeemilist tundi)

– Ostude maksumuse arvutamine, arvestades maksukohustusi ja kehtivaid allahindlusi;

– Makseviisid. Kaasaegsete tehniliste vahendite ja meetodite kasutamine arveldustes (kassaseadmed, makseterminalid, maksesüsteemid ja agregaatid);

– Töö finantsdokumentidega. Arvete ja arve-faktuuride väljastamine;

– Sularahaga tegelemine;

– Maksmisega seotud probleemide lahendamine;

– Aruandlus;

 

Moodul 6. Turundustegevused (15 akadeemilist tundi)

– Kliendiandmebaasidega töötamine;

– Klientidele pakkumiste koostamine;

– Klientidega suhtluse hoidmine, lojaalsuse tagamine ja ettevõtte positiivse maine kujundamine ning säilitamine;

– Koostöö teiste osakondadega, osalemine turundus- ja reklaamikampaaniates.

 

Moodul 7. Karjääriarendus (2 akadeemilist tundi)

– Eriala arengusuunad ja tulevikus olulised oskused;

– Innovatsiooni kasutamise tähtsus professionaalses arengus;

– Eneseanalüüs ja oma vajaduste mõistmine; võimalikud karjääriteed.

 

*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.

KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON

Kõrgharidus, töökogemus õpetataval alal ja töökogemus õpetajana.

SOOVITATAV KIRJANDUS

Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.

ÕPPEPROTSESS

ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID

Õppetöö toimub peamiselt veebipõhiselt, kasutades videokonverentsiplatvorme (Zoom, MS Teams, Google Meet jm). Osalejatele tagatakse ligipääs elektroonilistele

õppematerjalidele, esitlustele, testidele ja muudele interaktiivsetele ülesannetele

turvaliste digikanalite kaudu.

Kohapealsed auditoorsed tunnid toimuvad Bi-Info Õppekeskuse ruumides aadressil

Vilmsi 47, Tallinn. Kõik õpperuumid vastavad tervise- ja ohutusnõuetele, on varustatud

kaasaegse tehnikaga (sh demonstratsiooniekraanid, projektorid, arvutid, tahvlid jne)

ning neis on tagatud tasuta Wi-Fi ühendus.

Osalejate mugavuseks on olemas mitmed lisavõimalused ja puhkealad: garderoob,

tualettruumid, kööginurk koos kohvimasina, mikrolaineahju, joogiveeautomaadi, nõude

ja puhkenurkadega. Läheduses asuvad toidupoed ja söögikohad.

Praktilised õppetunnid toimuvad kohapeal töökeskkonnas.

ÕPPEMEETODID

Kursus on üles ehitatud teoreetilistele ja praktilistele õppetundidele, mis on koondatud

teemade kaupa vastavalt õppekavale.

Kasutatavad meetodid hõlmavad aktiivloenguid ja veebiseminare, rühmaarutelusid ja

veebipõhiseid arutelusid, tööd paarides ja meeskondades, situatsioonide

modelleerimist, rollimänge, vajaduse korral erialase tarkvara kasutamist,

juhtumianalüüse ning individuaalseid ülesandeid.

Ülesannete formaadid ja suhtlusvormid on kohandatud kaugõppeks, võimaldades

osaleda ka valitud kontaktõppe tegevustes.

ÕPPEMATERJALID

Õppeprotsessi käigus võib õppejõu algatusel osalejatele jagada täiendavaid õppe- ja

videomaterjale ning/või õppefilme elektroonilisel kujul.

Kõik õppematerjalid on osalejatele tasuta.

Õppeprotsessi foto-, video- ja helisalvestamine on lubatud ainult juhul, kui on saadud

eelnev nõusolek nii koolitajalt kui ka kõigilt osalejatelt, kelle isikuandmed (sealhulgas

kujutis, hääl, avaldused) võivad salvestisele jääda.

Õppetundide salvestiste ja/või materjalide edastamine kolmandatele isikutele, kes ei

osale õppes, samuti nende avaldamine, levitamine, kopeerimine või muu kasutamine

ilma eelneva kirjaliku nõusolekuta õppejõult ja/või koolitusasutuselt on keelatud.

Koolitusasutusel on õigus teha õppetööst foto-, video- ja helisalvestisi sisekasutuseks,

sealhulgas kvaliteedikontrolli, metoodilise töö või õppejõudude täiendkoolituse

eesmärgil. Selliseid salvestisi kasutatakse üksnes ametlikuks otstarbeks, neid ei

edastata kolmandatele isikutele ega avaldata ilma õppijate eelneva nõusolekuta.

Erandiks on materjalide avaldamine, millel osalejad ei ole otseselt ega kaudselt

tuvastatavad.

HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED

Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või

iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist

tagasisidet.

Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste

tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav

(3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda

kokkuleppel koolitajaga parandama.

Lõpueksamile lubatakse õppija, kes on osalenud vähemalt 75% kursuse planeeritud õppetööst (sh auditoorsed, veebipõhised ja praktilised tegevused) ning kelle kursusepäevikus ei ole mittearvestatud ega mitterahuldavaid hindeid. 

Kursuse lõpus sooritab õppija lõpphindamise:

1.Teoreetiline test elektroonilisel kujul

Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti

vähemalt 75% küsimustest.

2.Praktiline ülesanne

Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija lahendama praktilise

ülesande vastavalt õppejõu poolt antud juhistele ja saama vähemalt hinnangu

„rahuldav”või kõrgem.

VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID

Õppijatele, kes on osalenud õppetöös vähemalt 75% ulatuses ning saavutanud õppekavas sätestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Tunnistus.

Õpilastele, kes on osalenud õppetöös vähemalt 50% ulatuses, kuid pole läbinud õppekavas nõutud mahus õppetööd või pole sooritanud atesteerimist ning pole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korral Tõend õppetöös osalemise kohta, näidates läbitud õppemahu.

KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE

HIND: 2500 € (Hind sisaldab käibemaksu)

Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.

REGISTREERIMINE

Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:

1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.

2) e-postiga aadressile bigkoolitus@gmail.com

3) helistades numbrile +372 507 36 42

Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:

  • Õpilase ees- ja perekonnanimi
  • Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
  • Kursuse nimetus
  • Õppekeel
  • Õppetöö alguse kuupäev
  • Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.

 

LISATEENUSED

Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>

*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.

 

Programm on kinnitatud: 18.06.2025
Kohalik reg.nr B-2504
2500 (Hind sisaldab käibemaksu)

Kui teil on küsimusi,
helistage +372 507 36 42
või kirjutage
bigkoolitus@gmail.com