Sekretär meditsiiniasutuses

Sekretär meditsiiniasutuses

Kogu Koolituskalender >>

Kestus: 160 ak.tundi
Algõppe, Edasijõudnutele
Õpetaja:

Teave tulemas.

Lähimad alustamiseks kuupäevad:
  • 29.10.2024 - 03.02.2025
  • 13.11.2024 - 13.02.2025
  • 28.11.2024 - 03.03.2025
  • 17.12.2024 - 01.04.2025
  • 14.01 - 17.04.2025
  • 29.01 - 06.05.2025
  • 12.02 - 22.05.2025

See kursus on mõeldud neile, kes soovivad omandada sekretäri, administraatori või referendi ameti meditsiiniasutustes. Kursuse läbimisel saate spetsialistiks, kes tagab organisatsiooni ja administratiivse toe. Te oskate hallata dokumentatsiooni, töödelda telefonikõnesid, töötada patsientidega, koordineerida meditsiinipersonali tööd ja palju muud.

ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Ärindus, haldus ja õigus 
Suund: Ärinduse ja haldus 
Rühm: Sekretäri- ja kontoritöö

 

ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard: Tervishoiusekretär, tase 5


KOOLITUSE EESMÄRK

Valmistada ette spetsialiste, kes töötavad meditsiiniasutustes sekretäride, administraatorite ja referentidena. Õpetada dokumentide haldamist, kohtumiste ettevalmistamist ja dokumenteerimist ning meditsiiniteenuste administreerimist. Kursus on suunatud ka professionaalsete oskuste arendamisele ja patsientide teeninduse kvaliteedi parandamisele.



KOOLITUSE TULEMUS

Koolituse lõppemisel õpilane:

  • Koostab kohtumiste protokolle ja haldab dokumente.  
  • Administreerib ja korraldab meditsiiniteenuseid oma pädevuse piires.  
  • Koordineerib meditsiiniteenuste logistikat ja planeerib neid. 
  • Järgib kutse-eetikat, isikuandmete kaitse seadust ja konfidentsiaalsust.  
  • Tunneb meditsiinilisi andmebaase.  
  • Vastutab oma tegude eest, täites meditsiinilise sekretäri kohustusi.  
  • Töötab meeskonnas, suheldes meditsiinipersonali ja patsientidega.  
  • Püüdleb kvalifikatsiooni tõstmise poole ja mõistab professionaalse arengu tähtsust.  
  • Parandab teenuste kvaliteeti, hinnates töö tulemusi.  
  • Tagab organisatsiooni ja administratiivse toe.

SIHTGRUPP
Tööotsijad, üliõpilased, alustavad spetsialistid, administratiivtöötajad ja ümberõppijad, kes soovivad omandada oskusi töötamiseks meditsiiniasutustes.

TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Keskharidus

KOOLITUSE ÜLDINE MAHT

Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi, neist:

  • 100 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
  • 50 akadeemilist tundi praktilist õpet,
  • 10 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.

 Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi, neist:

  • 100 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
  • 50 akadeemilist tundi praktilist õpet,
  • 10 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.

Õpe koosneb auditoorsetest tundidest, mis on integreeritud praktiliste ülesannetega.

ÕPPESISU

Moodul 1.  Sissejuhatus erialasse

  • Meditsiinisekretäri ameti ülevaade ja ülesanded
  • Patsientide ja klientide toetamine
  • Meditsiinisekretäri õigused ja kohustused
  • Töö eripära meditsiiniasutuses
  • Kontoriressursside ja inventari haldamine
  • Töö kaebuste ja tagasisidega
  • Ürituste planeerimine ja korraldamine

Moodul 2. Tervishoiualane seadusandlus

  • Tervishoiuvaldkonna põhiseadused
  • Patsientide ja meditsiinipersonali õigused ja kohustused
  • Lepingulised suhted tervishoius
  • Meditsiinipersonali vastutus
  • Tööõiguse alused

 

Moodul 3. Emotsionaalne ja sotsiaalne intelligentsus

  • Emotsionaalse intelligentsuse oskused: eneseteadlikkus, enesekontroll, motivatsioon
  • Sotsiaalsed oskused töökohal
  • Verbaalne ja mitteverbaalne kommunikatsioon
  • Empaatia ja emotsionaalne heaolu

Moodul 4. Dokumendihaldus meditsiiniasutuses

  •  Dokumendihalduse alused
  • Dokumendihalduse põhimõtted
  • Dokumentide klassifikatsioon ja säilitamine
  • Erinevat tüüpi dokumentide loomine ja vormistamine
  • Dokumentide registreerimine ja töötlemine
  • Infotehnoloogiliste süsteemide kasutamine dokumendihalduses

 

Moodul 5. Arhiivitöö meditsiinisekretärile

  • Arhiivitöö alused
  • Dokumentide säilitamise ja arhiveerimise põhimõtted
  • Arhiveerimise õiguslikud nõuded
  • Arhiivi praktilised haldamise aspektid
  • Dokumentide süstematiseerimine ja kataloogimine
  • Juurdepääsu ja andmete turvalisuse tagamine
  • Erinevat tüüpi dokumentide haldamine


Moodul 6.  Meditsiiniteenuste logistika

  • Patsientide logistika planeerimine
  • Meditsiiniteenuste logistika koordineerimine
  • Koostöö teiste spetsialistidega
  • Seadmete logistika korraldamine
  • Instrumentide ja ravimite logistika korraldamine
  • Analüüside logistika korraldamine

Moodul 7. Meditsiiniteenuste administreerimine

  • Meditsiiniteenuste haldamine vastavalt seadusandlusele
  • Patsientide nõustamine
  • Kolleegide nõustamine
  • Õigusnormide järgimine
  • Organisatsiooni sisemised reeglid

 

Moodul 8. Esmaabi alused ja hügieeninõuded

  • Esmaabi andmine haiguste korral
  • Esmaabi andmine õnnetusjuhtumite ja traumade korral
  • Abi kutsumine ja elustamine
  • Hügieeninõuded ja nakkuste ennetamine


*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord  määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.

LEKTORI KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetataval alal ja töökogemus õpetajana.

SOOVITATAV  MATERJAL
1. Riigi Teataja – seadusandlus,  teemakohased normatiivaktid.

2. Sekretäritöö https://rahvaraamat.ee/p/sekretaritoo/1969625/en
3. Dokumendihaldus. Tiiu-Reet Kõrven
4. Edakas delegeerimine Robert Burns
5. Ladina keel grammatika https://rahvaraamat.ee/p/ladina-keel-grammatika/10693/et?ean=9789985573679
6.
Esmaabi käsiraamat

ÕPPEPROTSESS

ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID

Bi-Info õppekeskuse õppeklassid asuvad Tallinnas aadressil Vilmsi 47. Kõik kasutatavad õppeklassid vastavad tööohutuse ja töötervishoiu nõuetele, nad on piisava valgustusega, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega. Õppeklassid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega ( ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jne). Õpperuumides on Internet, WI-Fi on koolitusel osalejatele tasuta. Mugavaks pikaajaliseks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid – garderoob, tualetid, köögiblokk kohvimasinaga, soe ja külm vesi, mikrolaineahi toidu soojendamiseks, nõudepsumasin, nõud ning kohvi- ja teetarvikud. Õppekeskuse lähedal on mõned ühistoitlustusettevõtted ja toidukauplus.

Õppekeskus asub liftita hoone teisel korrusel. Piiratud liikumisvõimega isikutele eraldi sissepääsu ei ole, kuid teatud juhtudel võime korraldada kursused mugavamas kohas või online’is. Palun pöörduge meie poole selle probleemi lahendamiseks.

Lokaut olukorra puhul ja muude vääramatu jõu asjaolude korral või kokkuleppel Õppekeskusega võib õppetöö osaliselt toimuda distantsõppena (ZOOM, MS, TEAMS).

ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa. Õppemeetodid: aktiivsed loengud, diskussioonid, rühmatööd, situatsioonide modelleerimine ja lahendamine, rolliülesanded, vajaduse korral töö temaatilise tarkvaraga.

ÕPPEMATERJALID
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õpilastele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme. Õppematerjalid on kõikidele õpilastele tasuta.
Enamikul juhtudel võivad õpilased teha foto- ja videosalvestusi, kui see ei lähe vastuollu õpetaja nõudmistega autori materjali konfidentsiaalsuse tagamiseks.

HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.
Lõputunnistusele lubatakse üliõpilased, kes on osalenud vähemalt 75% kursusest, on saavutanud kavandatud õpiväljundid ja kellel ei ole õppepäevikus mitterahuldavaid hindeid.

Õppetöö lõpul sooritab õpilane kokkuvõtva atestatsioonina eksami:
– teoreetilise testi paberkandjal või elektroonilisel kujul.
– praktiline ülesanne, mis näitab kandidaadi oskusi.
Lõpueksam loetakse sooritatuks, kui õpilane on õigesti vastanud vähemalt 80% testiküsimustest ja sooritanud praktilise ülesande hindega “rahuldav” või kõrgem.

VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Sertifikaat.

Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korrral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.

KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE

HIND: 2045 € + KM
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.

REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile bigkoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 507 36 42

Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:

  • Õpilase ees- ja perekonnanimi
  • Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
  • Kursuse nimetus
  • Õppekeel
  • Õppetöö alguse kuupäev
  • Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.

LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin >>

*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.

Programm on kinnitatud: 11.07.2024
Kohalik reg.nr B-2424
2045 + KM

Bi-Info Koolitus MTÜ on
Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner.

Kui teil on küsimusi,
helistage +372 507 36 42
või kirjutage
bigkoolitus@gmail.com