Tegevusjuhendaja

Tegevusjuhendaja

Kogu Koolituskalender >>

Kestus: 266 ak.tundi
Algõppe
Õpetaja:

Teave tulemas.

Lähimad alustamiseks kuupäevad:
  • 03.12.2024 - 10.03.2025
  • 19.12.2024 - 31.03.2025
  • 14.01 - 18.04.2025
  • 28.01 - 01.05.2025
  • 12.02 - 21.05.2025

Tegevusjuhendaja on spetsialist, kes töötab erihoolduse valdkonnas ja tegeleb inimeste sotsiaalsete oskuste ja funktsionaalsete võimete arendamise ja toetamisega. Ta pakub juhendamist ja tuge igapäevaelus ning aitab kaasa osalemisele ühiskondlikus ja tööelus. Ta teeb koostööd sotsiaalsete ja haldusstruktuuridega ning täiendab pidevalt oma kvalifikatsiooni läbi professionaalse koolituse. Tegevusjuhendaja võib töötada nii erihooldusteenuseid pakkuvates asutustes kui ka eraettevõtetes, pakkudes teenuseid klientidele kodus. See töö on suunatud nende inimeste abistamisele ja toetamisele, kes vajavad erilist hoolt.

ÕPPEKAVA RÜHM

Valdkond: Tervis ja heaolu
Suund: Heaolu
Rühm: Sotsiaaltöö ja nõustamine 

ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS

Kutsestandard Sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialist, tase 4

Sotsiaalhoolekande seadus § 86 lõike 7 Sotsiaalkaitseministri

26.04.2022 määrus nr 38 „Tegevusjuhendaja ettevalmistusnõuded ja nõuded koolitusele“
Lisa 1  https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1280/4202/2018/SOM_m38_lisa1.pdf#

Õppekava on koostatud vastavalt sotsiaalkaitseministri 26. aprilli 2022. aasta määrusele nr 38 “Tegevusjuhendajate ettevalmistuse ja koolituse nõuded” ning lisale 1 “Tegevusjuhendajate koolituskava”.

Koolituse läbimisel on osalejatel võimalus taotleda sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialisti kvalifikatsiooni tegevusjuhendaja erialal. Kvalifikatsiooni väljastab Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon.

Koolituse korralduse kohta leiate täpsemat teavet allpool jaotises “Lisainfo”.

 

KOOLITUSE EESMÄRK
Koolituse eesmärk on ette valmistada tegevusjuhendajaid, kes suudavad toetada psüühiliste erivajadustega inimesi igapäevaste ülesannete, töö- ja vaba aja tegevuste elluviimisel, tagades nende iseseisvuse ja elukvaliteedi parandamise. Kursus pakub vajalikke teadmisi ja oskusi, rõhutades humanistlikku ja terviklikku lähenemist isiksusele. Kui teie sooviks on aidata ja juhendada teisi, siis on see koolitus mõeldud just teile!

AMETI ERIPÄRAD
Sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialistide tööaeg on paindlik, võimaldades töötada erinevate graafikute alusel, sealhulgas nädalavahetustel.

Nad võivad kokku puutuda erinevate riskidega, nagu emotsionaalsed ja füüsilised rünnakud, kõrge emotsionaalne stress, nakatumise oht ja muud tegurid, mis võivad mõjutada nende elu ja tervist.

Koolitus on kasulik nii neile, kes juba töötavad sotsiaalvaldkonnas ja soovivad oma kvalifikatsiooni tõsta või spetsialiseerumist määratleda, kui ka algajatele hooldusvaldkonna spetsialistidele, kes soovivad ümber kvalifitseeruda või oma praktikat mitmekesistada: kasvatajad, õpetajad, logopeedid, psühholoogid, hooldusspecialistid. Koolituse käigus omandate mitte ainult vajalikud teoreetilised teadmised, vaid ka reaalse töökogemuse spetsialiseeritud asutustes praktika käigus, kogenud mentorite juhendamisel.

 

KOOLITUSE TULEMUS

Koolituse lõppemisel õpilane:

  • Orienteerub Eesti seadusandluse kohaselt sotsiaalhooldussüsteemis.

  • Tunneb sihtrühmi, diagnoose, sümptomeid ja prognoose.

  • Valdab klientidega töötamise meetodeid.

  • Arvestab klientide individuaalseid eripärasid ja käitumist.

  • Arendab klientide sotsiaalseid oskusi.

  • Motiveerib kliente ja pakub psühholoogilist tuge.

  • Loob soodsa ja turvalise keskkonna.

  • Koostab tegevusplaani teenust saavale isikule

  • Tunneb esmaabimeetodeid ja hindab nende vajalikkust.

  • Töötab meeskonnas.

  • Teeb koostööd teiste spetsialistidega.

  • Plaanib ja juhib grupitegevusi.

  • Tõkestab lubamatut käitumist.

  • Kontrollib oma psühholoogilist seisundit.

  • Tuleb toime stressiga.

  • Mõistab enesearendamise tähtsust.

  • Juhindub eetilistest põhimõtetest.

  • Järgib konfidentsiaalsuse nõudeid.

SIHTGRUPP

  • Isikud, kes soovivad alustada tööd hooldusvaldkonnas.
  • Isikud, kes töötavad psüühiliste erivajadustega inimestega.
  • Isikud, kes juba töötavad sotsiaalvaldkonnas ja soovivad oma kvalifikatsiooni tõsta või spetsialiseerumist määratleda.
  • Hooldus- ja pedagoogikavaldkonna spetsialistid, kes soovivad ümber kvalifitseeruda või oma praktikat mitmekesistada: kasvatajad, õpetajad, logopeedid, psühholoogid, hooldajad ja teised.

TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Keskharidus

KOOLITUSE ÜLDINE MAHT<br>
Õppe kogumaht on 266 akadeemilist tundi, neist:

  • 182 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
  • 68 akadeemilist tundi praktilist õpet,
  • 16 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.

Lõputöö

Maht Iseseisev töö 16h

Sisu Tegevusplaani koostamine teenust saavale isikule

Tegevusplaan koosneb järgmistest komponentidest:

  • teenust saava isiku vaatlusraport,
  • rehabilitatsiooniplaanis kirjeldatud üldeesmärkide loetelu,
  • alaeesmärgid,
  • kokkulepped, tegevused 

ÕPPESISU

MOODUL 1. Psüühilise erivajadusega inimene ja erihoolekandeteenused (40 tundi auditoorset tööd)

  • Psüühilise erivajadusega inimeste hoolekanne Eestis 
  • Erihoolekandeteenuste sihtrühmad ja eripära (sh raskesti mõistetav
    käitumine) 
  • Psüühilise erivajadusega inimeste juhendamine (sh tegevusplaanist tulenevad tegevused ja tegevusplaani konsultatsioon) 
  • Eetika hoolekandes
  •  
  • Kvalifikatsiooni taotlemise juhend

MOODUL 2. Erihoolekandeteenuseid kasutavad sihtrühmad (54 tundi
auditoorset tööd ja 28 tundi praktilist tööd) 

  • Psüühikahäired, sh intellektipuue. Äärmuslik abi- ja toetusvajadus 
  • Suhtlemise alused ja eripärad suhtlemisel psüühikahäirega inimestega 
  • Tegevusvõime, eesmärgistatud tegevus 
  • Arengupsühholoogia põhimõtted ja erivajadustega inimeste arengueripärad

 

MOODUL 3. Klienditöö alused (48 tundi auditoorset tööd ja 30 tundi praktilist tööd) 

  • Tegevusjuhendaja töövaldkond ja rollid
  • Tegevuse analüüs ja kohandamine
  • Tegevusvõime hindamine
  • Klienditöö meetodid 
  • Peamised töövõtted igapäevases hoolduses
  • Tegevusplaani koostamine, katsmine
  • Terviseseisundi jälgimine ja ravimiõpetuse alused 
  • Esmaabi koolitus


MOODUL 4. Spetsiifilised oskused klienditöös (40 tundi auditoorset tööd ja 10 tundi praktilist tööd) 

  • Rühmatöö klienditöös 
  • Raskestimõistetava käitumise juhtimine
  • Tegevusvõime hindamine 
  • Seksuaalsus ja seksuaalkasvatus. Väärkohtkemine 
  • Teraapilised ja arendavad tegevused klienditöös 

 

Ieseisev töö (lõputöö) – tegevusplaani koostamine teenust saavale isikule (16 tundi iseseisvat tööd) 

  • Iseseisev töö 16h
  • Sisu Tegevusplaani koostamine teenust saavale isikule

Tegevusplaan koosneb järgmistest komponentidest:

  • teenust saava isiku vaatlusraport,
  • rehabilitatsiooniplaanis kirjeldatud üldeesmärkide loetelu,
  •  alaeesmärgid,
  •  kokkulepped, tegevused alaeesmärkide saavutamiseks,
  •  tulemuste hindamine.
  •  
  •  

*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.

 

Lisainfo

Kursuse maksumus sisaldab praktika tasu, õppematerjale ja kohvipause.

Kursuse edukalt läbinutele väljastatakse 266 akadeemilise tunni mahus sertifikaat ning samuti esmaabi kursuse läbimise sertifikaat.

Õppe raames tuleb praktika (68 akadeemilist tundi) põhjal iseseisvalt koostada ja kaitsta zaootöö (tegevuskava teenuse saajale, 16 tundi).

Programm sisaldab ka 16 tundi esmaabi koolitust.

 

KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetataval alal ja töökogemus õpetajana.

SOOVITATAV MATERJALID

  1. Tegevusjuhendaja ettevalmistusnõuded ja nõuded koolitusele 

  2. Tegevusjuhendaja kuste taotlemine 

  3. Tegevusjuhendaja käsiraamat.

  4. Kutsestandardid: Sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialist, tase 4


ÕPPEPROTSESS

ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Bi-Info õppekeskuse õppeklassid asuvad Tallinnas aadressil Vilmsi 47. Kõik kasutatavad õppeklassid vastavad tööohutuse ja töötervishoiu nõuetele, nad on piisava valgustusega, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.
Õppeklassid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega ( ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jne). Õpperuumides on Internet, WI-Fi on koolitusel osalejatele tasuta. Mugavaks pikaajaliseks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid – garderoob, tualetid, köögiblokk kohvimasinaga, soe ja külm vesi, mikrolaineahi toidu soojendamiseks, nõudepsumasin, nõud ning kohvi- ja teetarvikud. Õppekeskuse lähedal on mõned ühistoitlustusettevõtted ja toidukauplus.

Õppekeskus asub liftita hoone teisel korrusel. Piiratud liikumisvõimega isikutele eraldi sissepääsu ei ole, kuid teatud juhtudel võime korraldada kursused mugavamas kohas või online’is. Palun pöörduge meie poole selle probleemi lahendamiseks.

Lokaut olukorra puhul ja muude vääramatu jõu asjaolude korral või kokkuleppel Õppekeskusega võib õppetöö osaliselt toimuda distantsõppena (ZOOM, MS, TEAMS).

ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa. Õppemeetodid: aktiivsed loengud, diskussioonid, rühmatööd, situatsioonide modelleerimine ja lahendamine, rolliülesanded, vajaduse korral töö temaatilise tarkvaraga.

ÕPPEMATERJALID
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õpilastele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme.
Õppematerjalid on kõikidele õpilastele tasuta.
Enamikul juhtudel võivad õpilased teha foto- ja videosalvestusi, kui see ei lähe vastuollu õpetaja nõudmistega autori materjali konfidentsiaalsuse tagamiseks.

HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED

Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.
Lõputunnistusele lubatakse üliõpilased, kes on osalenud vähemalt 75% kursusest, on saavutanud kavandatud õpiväljundid ja kellel ei ole õppepäevikus mitterahuldavaid hindeid.

Õppetöö lõpul sooritab õpilane kokkuvõtva atestatsioonina eksami:
– teoreetilise testi paberkandjal või elektroonilisel kujul.
– praktiline ülesanne, mis näitab kandidaadi oskusi.
Lõpueksam loetakse sooritatuks, kui õpilane on õigesti vastanud vähemalt 75% testiküsimustest ja sooritanud praktilise ülesande hindega “rahuldav” või kõrgem.

VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Sertifikaat.

Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korrral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.

KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE

HIND: 2045 € + KM
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.

REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:

1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile bigkoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 507 36 42

Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:

  • Õpilase ees- ja perekonnanimi
  • Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
  • Kursuse nimetus
  • Õppekeel
  • Õppetöö alguse kuupäev
  • Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.


LISATEENUSED

Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>

*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.

Programm on kinnitatud: 18.07.2024
Kohalik reg.nr B-2427
2045 + KM

Bi-Info Koolitus MTÜ on
Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner.

Kui teil on küsimusi,
helistage +372 507 36 42
või kirjutage
bigkoolitus@gmail.com