Sanitaartöötaja amet on nõutud meditsiiniasutustes nagu haiglad, vanadekodud ja rehabilitatsioonikeskused, kus on vaja täiskasvanud patsientide eest hoolitseda. Sanitaartöötajad mängivad olulist rolli patsientide hoolduse ja mugavuse tagamisel, vabastades meditsiinipersonali rutiinsetest ülesannetest ja võimaldades neil keskenduda keerukamate meditsiiniprotseduuride teostamisele.
Selle koolituse läbimisel saate omandada ka esmaabi ja toiduhügieeni mooduleid ning koolituse lõpus saate kätte kolm tunnistust kokku (esmaabi, toiduhügieen ja kursuse läbimise tunnistus).
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Tervis ja heaolu
Suund: Heaolu
Rühm: Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard Hooldustöötaja, tase 3
KOOLITUSE EESMÄRK
Õppija eesmärk antud erialasel programmil on õppida osutama hooldust ja toetust abi vajavatele inimestele, sealhulgas esmaabi osutamise oskused ja patsientide hoolduskohustuste täitmine. Me püüame tagada õppijatele vajalikud teadmised ja oskused edukaks tööks selles nõutud ametis ning Hooldustöötaja, Tase 3 professionaalse sertifikaadi saamiseks.
See amet on nõutud meditsiiniasutustes ja teistes tervishoiuasutustes, samuti vanadekodudes ja rehabilitatsioonikeskustes, muutes selle oluliseks ja perspektiivseks tööturul.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õpilane:
- Hoolitseb patsientide eest, pakkudes neile vajalikku abi ja tuge vastavalt nende individuaalsetele vajadustele ja tervislikule seisundile.
- Jälgib patsientide seisundit ja pakub abi keerulistes olukordades.
- Aitab meditsiinipersonalil protseduuride läbiviimisel ning toetab kiireloomuliste meditsiiniliste sündmuste korral.
- Tagab klientidele abi igapäevastes toimingutes ja elutegevuses, sealhulgas isikliku hügieeni, toitumise ja liikumisaktiivsuse eest hoolitsemisel.
- Pakub patsientidele terviklikku abi, hõlmates toetust füüsilises, emotsionaalses ja sotsiaalses aspektis.
- Omab oskusi lamavate patsientide hooldamiseks, sealhulgas nende transportimisel, pööramisel ja lamatiste ennetamisel.
- On teadlik isikliku hügieeni tagamise meetoditest patsientidele, sealhulgas suplemisest, koristamisest, riietumisest ja voodipesu vahetamisest.
- Pakub esmaabi õnnetusjuhtumite või vigastuste korral
SIHTGRUPP
Igaüks, kellel on põhiharidus, kehtiv meditsiiniline tõend ja soov õppida ning areneda, saab osaleda kursusel.
ÕPPEFORMAAT
Õpe toimub sünkroonselt – õpetajaga reaalajas veebikonverentsi platvormide (Zoom, Teams, Google Meet jmt) kaudu.
Mõned õppetunnid või nende osad võivad toimuda videosalvestistena ning olla esitatud videomaterjalide, elektrooniliste õppematerjalide, testide või muude ülesannete kujul.
Asünkroonsete ülesannete puhul on tagatud nii õpetaja konsultatsioon kui ka tagasiside
Võimalik on korraldada ka eraldi kontaktõppe üritusi, kui see aitab õpieesmärkide saavutamisel.
Praktiline õpe toimub töökeskkonnas kontaktõppe vormis.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Põhiharidus. Tervislik seisund, mis võimaldab töötada hoolduse valdkonnas.
Veebiõppes osalemiseks on vajalik:
- arvuti (või muu seade) kaamera ja mikrofoniga
- stabiilne internetiühendus
- ligipääs veebikonverentsiplatvormidele (Zoom, Teams, Google Meet vms)
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 120 akadeemilist tundi, neist:
- 55 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 60 akadeemilist tundi praktilist õpet,
- 5 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Õpe koosneb veebipõhistest teoreetilistest ja praktilistest õppetundidest töökeskkonnas
ÕPPESISU
MOODUL 1. Hooldusprotseduurid ja tehnikad
- Õpe patsientide hooldamise põhiprintsiipidele statsionaarsetes tingimustes.
- Praktilised oskused lamavate patsientide hooldamiseks, sealhulgas transportimine, pööramine ja lamatiste ennetamine.
- Tehnikad patsientide isikliku hügieeni tagamiseks, sealhulgas vannitamine, koristamine ja voodipesu vahetamine.
- Õpetus abistamiseks patsientide riietamisel ja riidest lahtivõtmisel, arvestades nende füüsilisi piiranguid.
MOODUL 2. Abi pakkumine patsientide toetamisel
- Ettevalmistus abi osutamiseks elutähtsate tegevuste sooritamisel, sealhulgas toitmine, suuõõne hooldus ja liikumisel abistamine.
- Empaatiaoskuste ja suhtlemisoskuste arendamine toetava õhkkonna loomiseks.
MOODUL 3. Tüsistuste ennetamine ja ravi:
- Tüsistuste peamiste põhjuste mõistmine ja nende ennetamise meetodite tundmine.
- Patsientide seisundi jälgimise oskuste õpetamine ja muutustele õigeaegne reageerimine.
MOODUL 4. Esmaabi osutamine(Õppetöö toimub kontaktõppena auditooriumis)
- Kannatanu seisundi hindamine.
- Abi osutamine hingamise ja/või vereringe seiskumisel.
- Haavade töötlemine ja abi osutamine verejooksude korral.
- Abi osutamine põletuste puhul.
- Abi osutamine traumade ja luumurdude korral.
- Reageerimine allergilistele reaktsioonidele ja anafülaktilisele šokile.
MOODUL 5. Koristamine ja desinfitseerimine.
Koolitus ruumide ja meditsiiniseadmete koristamise ning desinfitseerimise meetoditele, kasutades kaasaegseid desinfitseerimisvahendeid ja -meetodeid.
MOODUL 6: Voodite korrashoid ja voodipesu vahetamine:
Oskuste omandamine voodite tegemisel, voodipesu vahetamisel ning puhtuse ja korrashoiu tagamisel palatites ja meditsiiniruumides.
MOODUL 7: Koostöö meditsiinipersonaliga:
- Sanitari rolli ja kohustuste mõistmine meditsiinipersonali meeskonnas.
- Efektiivse suhtlemise õppimine õdedega ja teiste meditsiinimeeskonna liikmetega patsientide hoolduse ja ohutuse koordineerimiseks.
Iseseisev töö “Toiduhügieen”
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.
LEKTORI KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetataval alal ja töökogemus õpetajana.
SOOVITATAV KIRJANDUS
- Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased
- Hooldustöötaja, tase 3 kutsestandard https://www.kutseregister.ee/ctrl/et/Standardid/vaata/10810658
- Nienstedt, W., Hänninen, O., Arstila, A., Björkqvist, S.-E. (2009). Inimese
- füsioloogia ja anatoomia. Tallinn: AS Medicina
- Peet-Henn Kingisepp. Inimese füsioloogia. Ilmumisaasta: 2019 https://atlex.ee/toode/inimese-fusioloogia/
- Esmaabi käsiraamat
- Gunnar Männik Ülekoormusvigastused. Vältimine, ravi, harjutused.Ilmumisaasta 2022.https://rahvaraamat.ee/p/ülekoormusvigastused-vältimine-ravi-harjutused/1768379/et?isbn=9789916694978normatiivaktid.
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Õppetöö toimub peamiselt veebipõhiselt, kasutades videokonverentsiplatvorme (Zoom, MS Teams, Google Meet jm). Osalejatele tagatakse ligipääs elektroonilistele õppematerjalidele, esitlustele, testidele ja muudele interaktiivsetele ülesannetele turvaliste digikanalite kaudu.
Kohapealsed auditoorsed tunnid toimuvad Bi-Info Õppekeskuse ruumides aadressil Vilmsi 47, Tallinn. Kõik õpperuumid vastavad tervise- ja ohutusnõuetele, on varustatud kaasaegse tehnikaga (sh demonstratsiooniekraanid, projektorid, arvutid, tahvlid jne) ning neis on tagatud tasuta Wi-Fi ühendus.
Osalejate mugavuseks on olemas mitmed lisavõimalused ja puhkealad: garderoob, tualettruumid, kööginurk koos kohvimasina, mikrolaineahju, joogiveeautomaadi, nõude ja puhkenurkadega. Läheduses asuvad toidupoed ja söögikohad.
Praktilised õppetunnid toimuvad kohapeal töökeskkonnas.
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetilistele ja praktilistele õppetundidele, mis on koondatud teemade kaupa vastavalt õppekavale.
Kasutatavad meetodid hõlmavad aktiivloenguid ja veebiseminare, rühmaarutelusid ja veebipõhiseid arutelusid, tööd paarides ja meeskondades, situatsioonide modelleerimist, rollimänge, vajaduse korral erialase tarkvara kasutamist, juhtumianalüüse ning individuaalseid ülesandeid.
Ülesannete formaadid ja suhtlusvormid on kohandatud kaugõppeks, võimaldades osaleda ka valitud kontaktõppe tegevustes.
ÕPPEMATERJALID
Õppeprotsessi käigus võib õppejõu algatusel osalejatele jagada täiendavaid õppe- ja videomaterjale ning/või õppefilme elektroonilisel kujul.
Kõik õppematerjalid on osalejatele tasuta.
Õppeprotsessi foto-, video- ja helisalvestamine on lubatud ainult juhul, kui on saadud eelnev nõusolek nii koolitajalt kui ka kõigilt osalejatelt, kelle isikuandmed (sealhulgas kujutis, hääl, avaldused) võivad salvestisele jääda.
Õppetundide salvestiste ja/või materjalide edastamine kolmandatele isikutele, kes ei osale õppes, samuti nende avaldamine, levitamine, kopeerimine või muu kasutamine ilma eelneva kirjaliku nõusolekuta õppejõult ja/või koolitusasutuselt on keelatud.
Koolitusasutusel on õigus teha õppetööst foto-, video- ja helisalvestisi sisekasutuseks, sealhulgas kvaliteedikontrolli, metoodilise töö või õppejõudude täiendkoolituse eesmärgil. Selliseid salvestisi kasutatakse üksnes ametlikuks otstarbeks, neid ei edastata kolmandatele isikutele ega avaldata ilma õppijate eelneva nõusolekuta.
Erandiks on materjalide avaldamine, millel osalejad ei ole otseselt ega kaudselt tuvastatavad.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.
Lõputunnistusele lubatakse üliõpilased, kes on osalenud vähemalt 75% kursusest, on saavutanud kavandatud õpiväljundid ja kellel ei ole õppepäevikus mitterahuldavaid hindeid.
Õppetöö lõpul sooritab õpilane kokkuvõtva atestatsioonina eksami:
– teoreetilise testi elektroonilisel kujul.
– praktiline ülesanne, mis näitab kandidaadi oskusi.
Lõpueksamile lubatakse õppija, kes on osalenud vähemalt 75% kursuse planeeritud õppetööst (sh auditoorsed, veebipõhised ja praktilised tegevused) ning kelle kursusepäevikus ei ole mittearvestatud ega mitterahuldavaid hindeid.
Kursuse lõpus sooritab õppija lõpphindamise:
1.Teoreetiline test elektroonilisel kujul
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti
vähemalt 75% küsimustest.
2.Praktiline ülesanne
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija lahendama praktilise ülesande vastavalt õppejõu poolt antud juhistele ja saama vähemalt hinnangu „rahuldav”või kõrgem.
3.Esmaabi test
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti vähemalt 80% küsimustest.
4.Toiduhügieeni test. Hindamiskriteerium:
– Edukaks sooritamiseks on vaja õigesti vastata vähemalt 80% küsimustele.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Sertifikaat.
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korrral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.
Lisaks sellele väljastatakse hindamise läbinud üliõpilastele mooduli läbimise tunnistus:
– Esmaabi
– Toiduhügieen
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND: 2354,60 EUR (Hind sisaldab käibemaksu)
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile bigkoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 507 36 42
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õpilase ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppetöö alguse kuupäev
- Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin >>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.