Hooldekodu töötajad aitavad eakaid, pakkudes neile igapäevast tuge ja mugavust. Rahvastiku vananemise tõttu suureneb kvalifitseeritud hooldustöötajate vajadus, muutes selle ameti eriti nõutuks. Töö selles valdkonnas ei anna mitte ainult võimalust mõjutada inimeste elusid, vaid nõuab ka selliseid kõrgeid moraalseid omadusi nagu kaastunne ja kannatlikkus
Selle koolituse läbimisel saate omandada ka esmaabi ja toiduhügieeni mooduleid ning koolituse lõpus saate kokku kätte kolm tunnistust (esmaabi, toiduhügieen ja kursuse läbimise tunnistus).
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Tervis ja heaolu
Suund: Heaolu
Rühm: Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard Hooldustöötaja, tase 4
KOOLITUSE EESMÄRK
Hooldustöötaja koolitus on suunatud vajalike teadmiste ja oskuste omandamisele, et pakkuda eakatele hooldust, juhtimist ja rehabilitatsiooni vastavalt asjakohastele plaanidele (näiteks rehabilitatsiooni- ja hooldusplaan). Koolituse läbinud lõpetajad on valmis töötama hooldekodudes, toetama ja aitama abivajajaid nende väärika elu loomisel ja elukvaliteedi parandamisel. Samuti õpitakse, kuidas viisakalt suhelda eakatega. Vene keelt kõnelevatele tudengitele pakutakse spetsiaalset algõpet ja terminoloogiat eesti keeles
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õppija:
- Abistab abivajajat igapäevastes toimingutes ja viib läbi hooldustegevusi.
- Korraldab majapidamistöid.
- Mõistab eakate ja erivajadustega inimestega töötamise põhimõtteid ning eripärasid.
- Lähtub oma töös abivajajast kui tervikust, arvestades tema vajadusi, jõuvarusid, toimetulekuvõimet ja tõekspidamisi, toetades iseseisvust.
- Järgib inimõigusi, kutse-eetikat ja võrdse kohtlemise põhimõtteid.
- Teeb koostööd ja suhtleb abivajaja, tema lähedaste, sugulaste ning teiste võrgustiku töötajatega.
- Toetab ja abistab abivajajat väärika elu korraldamisel ja võimalikult kõrge elukvaliteedi saavutamisel.
SIHTGRUPP
Inimesed, kes soovivad valida eriala hoolduse valdkonnas, pakkudes abi haigetele ja eakatele, parandades nende elukvaliteeti ja tagades vajaliku hoolitsuse ja tuge ning ka need, kes soovivad oma teadmisi selles valdkonnas laiendada.
Inimesed, kes soovivad muuta eriala või uuendada oma teadmisi hoolduse valdkonnas.
ÕPPEFORMAAT
Õpe toimub sünkroonselt – õpetajaga reaalajas veebikonverentsi platvormide (Zoom, Teams, Google Meet jmt) kaudu.
Mõned õppetunnid või nende osad võivad toimuda videosalvestistena ning olla esitatud videomaterjalide, elektrooniliste õppematerjalide, testide või muude ülesannete kujul.
Asünkroonsete ülesannete puhul on tagatud nii õpetaja konsultatsioon kui ka tagasiside
Võimalik on korraldada ka eraldi kontaktõppe üritusi, kui see aitab õpieesmärkide saavutamisel.
Praktiline õpe toimub töökeskkonnas kontaktõppe vormis.
ERIALA ERIPÄRAD
Hooldusspetsialist võib töötada nii kodustes tingimustes kui ka meditsiini- või sotsiaalhoolekandeasutustes. Tema töögraafik võib sisaldada nädalavahetusi ja öötunde ning töö nõuab nii emotsionaalset kui ka füüsilist pingutust. Olulised on vastutustunne, usaldusväärsus, suhtlemisoskus, seaduste järgimine ja klientide andmete konfidentsiaalsuse säilitamine.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Põhiharidus. Tervislik seisund, mis võimaldab töötada hoolduse valdkonnas.
Veebiõppes osalemiseks on vajalik:
- arvuti (või muu seade) kaamera ja mikrofoniga
- stabiilne internetiühendus
- ligipääs veebikonverentsiplatvormidele (Zoom, Teams, Google Meet vms)
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 240 akadeemilist tundi, neist:
- 110 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 130 akadeemilist tundi praktilist õpet,
Õpe koosneb veebipõhistest teoreetilistest ja praktilistest õppetundidest töökeskkonnas
ÕPPESISU
MOODUL 1. Hoolduse ja tervishoiu- ning sotsiaalhoolekandeteenuste alused
- Gerontoloogia ja eakate hooldus
- Abi majapidamisprobleemide lahendamisel ja hooldustegevuste korraldamisel
- Ergonoomika ja töökeskkond
- Hooldusvahendite kasutamise koolitus.
MOODUL 2. Abistamine igapäevatoimingutes ja hooldustegevuste läbiviimine
- Ergonoomika ja töökeskkond
- Hooldusvahendite kasutusjuhendid
- Toitumise alused
- Ravimite kasutamise õpetus
- Rehabilitatsiooniplaani täitmise toetamine
- Vajadused ja eelistused
MOODUL 3. Rehabilitatsiooniplaani täitmise toetamine
- Ergonoomika ja töökeskkond
- Hooldusvahendite kasutusjuhendid
- Toitumise alused
- Ravimite kasutamise õpetus
- Rehabilitatsiooniplaani täitmise toetamine
MOODUL 4. Suhtluspsühholoogia:
- Põlvkondadevahelised käitumis- ja suhtlemisomadused eakatega
- Suhtlemise eripärad eakatega
MOODUL 5. Hoolduse ja sanitaarprotseduuride korraldus
- Eakate hügieeni alused
- Juuste ja küünte hooldus
- Voodipesu vahetamine ja riietuse haldamine
- Lamatiste ennetamine
- Isikliku ruumi sanitaartingimuste säilitamine
- Abistamine tualetis ja inkontinentsuse juhtimine
MOODUL 6. Töö eakate inimestega:
- Füüsiliste, psühholoogiliste ja sotsiaalsete muutuste mõju hindamine.
- Terviseprobleemide tuvastamine.
- Hooldamine surevate eest.
- Hooldustöötaja psühholoogilise seisundi taastamine pärast stressi.
- Probleemide hindamine ja lahenduste leidmine
- Toetamine rehabilitatsiooniplaani täitmisel
MOODUL 7. Töö erivajadustega eakate inimestega:
- Probleemide hindamine ja lahenduste otsimine.
- Toetamine rehabilitatsiooniplaani täitmisel.
MOODUL 8. Esmaabi osutamine(Õppetöö toimub kontaktõppena auditooriumis)
- Kannatanu seisundi hindamine.
- Abi osutamine hingamise ja/või vereringe seiskumisel.
- Haavade töötlemine ja abi osutamine verejooksude korral.
- Abi osutamine põletuste puhul.
- Abi osutamine traumade ja luumurdude korral.
- Reageerimine allergilistele reaktsioonidele ja anafülaktilisele šokile.
MOODUL 9. Meeskonnatöö korraldamine:
- Meeskonnatöö põhimõtted
- Suhtlemisoskused meeskonnas
- Konfliktide ja stressi juhtimine
- Meeskonna motiveerimine
Iseseisev töö “Toiduhügieen”
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse õppeplaani alusel, mis antakse õppijale enne koolituse algust
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas valdkonnas, õpetamiskogemus.
SOOVITATAV KIRJANDUS
- Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
- Hooldustöötaja, tase 3 kutsestandard https://www.kutseregister.ee/ctrl/et/Standardid/vaata/10810658
- Nienstedt, W., Hänninen, O., Arstila, A., Björkqvist, S.-E. (2009). Inimese
- füsioloogia ja anatoomia. Tallinn: AS Medicina
- Peet-Henn Kingisepp. Inimese füsioloogia. Ilmumisaasta: 2019 https://atlex.ee/toode/inimese-fusioloogia/
- Esmaabi käsiraamat
- Gunnar Männik Ülekoormusvigastused. Vältimine, ravi, harjutused. Ilmumisaasta 2022.https://rahvaraamat.ee/p/ülekoormusvigastused-vältimine-ravi-harjutused/1768379/et?isbn=9789916694978
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Õppetöö toimub peamiselt veebipõhiselt, kasutades videokonverentsiplatvorme (Zoom, MS Teams, Google Meet jm). Osalejatele tagatakse ligipääs elektroonilistele õppematerjalidele, esitlustele, testidele ja muudele interaktiivsetele ülesannetele turvaliste digikanalite kaudu.
Kohapealsed auditoorsed tunnid toimuvad Bi-Info Õppekeskuse ruumides aadressil Vilmsi 47, Tallinn. Kõik õpperuumid vastavad tervise- ja ohutusnõuetele, on varustatud kaasaegse tehnikaga (sh demonstratsiooniekraanid, projektorid, arvutid, tahvlid jne) ning neis on tagatud tasuta Wi-Fi ühendus.
Osalejate mugavuseks on olemas mitmed lisavõimalused ja puhkealad: garderoob, tualettruumid, kööginurk koos kohvimasina, mikrolaineahju, joogiveeautomaadi, nõude ja puhkenurkadega. Läheduses asuvad toidupoed ja söögikohad.
Praktilised õppetunnid toimuvad kohapeal töökeskkonnas.
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetilistele ja praktilistele õppetundidele, mis on koondatud teemade kaupa vastavalt õppekavale.
Kasutatavad meetodid hõlmavad aktiivloenguid ja veebiseminare, rühmaarutelusid ja veebipõhiseid arutelusid, tööd paarides ja meeskondades, situatsioonide modelleerimist, rollimänge, vajaduse korral erialase tarkvara kasutamist, juhtumianalüüse ning individuaalseid ülesandeid.
Ülesannete formaadid ja suhtlusvormid on kohandatud kaugõppeks, võimaldades osaleda ka valitud kontaktõppe tegevustes.
ÕPPEMATERJALID
Õppeprotsessi käigus võib õppejõu algatusel osalejatele jagada täiendavaid õppe- ja videomaterjale ning/või õppefilme elektroonilisel kujul.
Kõik õppematerjalid on osalejatele tasuta.
Õppeprotsessi foto-, video- ja helisalvestamine on lubatud ainult juhul, kui on saadud eelnev nõusolek nii koolitajalt kui ka kõigilt osalejatelt, kelle isikuandmed (sealhulgas kujutis, hääl, avaldused) võivad salvestisele jääda.
Õppetundide salvestiste ja/või materjalide edastamine kolmandatele isikutele, kes ei osale õppes, samuti nende avaldamine, levitamine, kopeerimine või muu kasutamine ilma eelneva kirjaliku nõusolekuta õppejõult ja/või koolitusasutuselt on keelatud.
Koolitusasutusel on õigus teha õppetööst foto-, video- ja helisalvestisi sisekasutuseks, sealhulgas kvaliteedikontrolli, metoodilise töö või õppejõudude täiendkoolituse eesmärgil. Selliseid salvestisi kasutatakse üksnes ametlikuks otstarbeks, neid ei edastata kolmandatele isikutele ega avaldata ilma õppijate eelneva nõusolekuta.
Erandiks on materjalide avaldamine, millel osalejad ei ole otseselt ega kaudselt tuvastatavad.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.
Lõpueksamile lubatakse õppija, kes on osalenud vähemalt 75% kursuse planeeritud õppetööst (sh auditoorsed, veebipõhised ja praktilised tegevused) ning kelle kursusepäevikus ei ole mittearvestatud ega mitterahuldavaid hindeid.
Kursuse lõpus sooritab õppija lõpphindamise:
1.Teoreetiline test elektroonilisel kujul
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti
vähemalt 75% küsimustest.
2.Praktiline ülesanne
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija lahendama praktilise
ülesande vastavalt õppejõu poolt antud juhistele ja saama vähemalt hinnangu
„rahuldav”või kõrgem.
3.Esmaabi test
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti
vähemalt 80% küsimustest.
4.Toitumishügieeni test.
Hindamiskriteerium:
– Eduka sooritamise jaoks tuleb õigesti vastata vähemalt 80% küsimustele.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
TUNNISTUS, kui õpingute lõpetamise nõuded – kirjalik test, praktilised ülesanded ja 75% õppetundides osalemine on hindamiskriteeriumitele vastavalt täidetud.
TÕEND, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes auditoorsetes tundides.
Lisaks sellele väljastatakse hindamise läbinud üliõpilastele mooduli läbimise tunnistus:
– Esmaabi
– Toiduhügieen
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND: 2494,90 (Hind sisaldab käibemaksu)
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile bigkoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 507 36 42
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õpilase ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppetöö alguse kuupäev
- Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.