ONLINE KOOLITUS
Lasteajaõpetaja abi/assistent on spetsialist, kes aitab korraldada lastele õppeüritusi, vaba aja tegevusi ja igapäevaseid toiminguid, jälgib nende ohutust ja hügieeni, ning aitab kaasa nende sotsialiseerumisele. Programm on mõeldud neile, kes on valmis laste jälgimise ja hooldamisega seotud professionaalseks tegevuseks. Kursus sobib nii neile, kes soovivad omandada uue eriala, kui ka neile, kes tahavad taastada oma kaotatud oskused. Kui teil juba on kogemus selles valdkonnas, aitab programm tõsta teie pädevust ja süstematiseerida teadmisi. Samuti aitab kursus neid, kes soovivad tulevikus läbida kvalifikatsiooniatesteerimise. Selle koolituse läbimisel saate omandada ka esmaabi ja toiduhügieeni mooduleid ning koolituse lõpus saate kätte kolm tunnistust kokku (esmaabi, toiduhügieen ja kursuse läbimise tunnistus).
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Tervis ja heaolu;
Suund: Heaolu;
Rühm: Lastehoid ja teenused noortele.
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard Lapsehoidja, tase 4, kompetentsid B.2.1 – B.2.6 ja B.2.8
KOOLITUSE EESMÄRK
Valmistada ette usaldusväärne abiline/assistent lasteaia kasvatajale, kes soovib ja oskab hoolitseda laste eest, suudab luua soodsa keskkonna nende kasvuks ja arenguks, töötab koostöös vanematega, tagab lapse füüsilise, emotsionaalse, intellektuaalse ja sotsiaalse arengu eest hoolitsemise ja toetamise, juhindub oma töös lapse õigustest, heaolust ja turvalisusest.
Varustada õppijat teadmiste ja oskustega, mis on vajalikud erialal töötamiseks, tõsta tema konkurentsivõimet tööturul.
Valmistada õppijat ette taotlema kutsetunnistust Lapsehoidja, tase 4.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õpilane:
- Lähtub kvaliteetse paindliku teenuse pakkumisel kutse-eetika põhimõtetes ning lapsehoiuteenuse osutamisele esitatavatest nõuetest, arvestades lapse heaolu tavapärastest ja uudsetest olukordades ning perekonna vajadustest
- Kujundab lapsest lähtuvalt lapsele turvalisele, mängulise kasvukeskkonna
- Toetab lapse füüsilist, emotsionaalset, intellektuaalset ja sotsiaalset arengut toetavaid tegevusi lapse individuaalsusest lähtuvalt
- Toetab last tervisliku toitumise harjumuse kujunemisel ning järgib oma töös toiduhügieeni nõudeid
- Hooldab erivajadusega last ning loob füüsilise keskkonna, mis toetab erivajadustega lapse toimetulekut
- Teab professionaalse kvalifikatsiooni taotlemise tingimusi ja reglementi. Oskab läbi viia enesehindamist sertifitseerimise nõuete täitmiseks valmisoleku osas.
SIHTGRUPP
– Isikud, kes on huvitatud professionaalsest arengust või ümberõppest ja soovivad töötada lasteaia kasvataja abina.
– Need, kes soovivad omandada põhiteadmisi kutsekvalifikatsiooni läbimiseks.
ÕPPEFORMAAT
Õpe toimub sünkroonselt – õpetajaga reaalajas veebikonverentsi platvormide (Zoom, Teams, Google Meet jmt) kaudu.
Mõned õppetunnid või nende osad võivad toimuda videosalvestistena ning olla esitatud videomaterjalide, elektrooniliste õppematerjalide, testide või muude ülesannete kujul.
Asünkroonsete ülesannete puhul on tagatud nii õpetaja konsultatsioon kui ka tagasiside Võimalik on korraldada ka eraldi kontaktõppe üritusi, kui see aitab õpieesmärkide saavutamisel.
Praktiline õpe toimub töökeskkonnas kontaktõppe vormis.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
- Vajalik on keskhariduse olemasolu ja kehtiv tervisetõend.
- Veebõppes osalemiseks on vajalik:
- arvuti (või muu seade) kaamera ja mikrofoniga
- stabiilne internetiühendus
- ligipääs veebikonverentsiplatvormidele (Zoom, Teams, Google Meet vms)
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT Õppe kogumaht on 260 akadeemilist tundi, neist:
- 160 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 80 akadeemilist tundi praktilist õpet,
- 20 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Õpe koosneb veebipõhistest teoreetilistest ja praktilistest õppetundidest töökeskkonnas
ÕPPESISU
-Lapse arengukeskkonna toetamine
-Lapsele turvalise ja mängulise keskkonna loomine.
-Potentsiaalsete ohtude hindamine ja ennetamine.
-Ruumide koristustööde teostamine.
-Kodumasinate kasutamine ja ohutusnõuete järgimine.
-Mänguliste, tunnetuslike, hariduslike ja sotsiaalsete oskuste toetamine.
-Isehooldusoskuste kujundamine.
-Lapsele söömise õpetamine ja vajadusel toitmisel abistamine.
-Eneseregulatsiooni oskuste arendamine.
-Lapse tervisliku seisundi jälgimine.
-Lapse tervisele kahjulikult mõjuvate tegurite kindlakstegemine ja ohtlike olukordade ennetamine.
-Haige lapse eest hoolitsemine lasteasutuses.
-Kroonilise haigusega lapse eest hoolitsemine.
-Lapse toitmine vastavalt tema individuaalsetele vajadustele ja terviseseisundile.
-Esmaabi andmine.
-Koostöö lapse vanemate/hooldajatega.
-Erivajadustega laste eest hoolitsemine.
-Lapse arengupotentsiaali ja tugevate külgede toetamine.
-Lisaks sellele väljastatakse hindamise läbinud üliõpilastele mooduli läbimise tunnistus:
– Esmaabi
– Toiduhügieen
Esmaabi alused ja hügieeninõuded (16tundi)
- (Õppetöö toimub kontaktõppena auditooriumis)
- Esmaabi andmine haiguste korral
- Esmaabi andmine õnnetusjuhtumite ja traumade korral
- Abi kutsumine ja elustamine
- Hügieeninõuded ja nakkuste ennetamine
-Karjääri areng ja kvalifikatsiooni omandamine:
-Eneseanalüüs. Võimalik karjääritee areng.
-Kvalifikatsiooninõuded ja nende täitmine. Kvalifikatsiooni saamise reglement. Dokumentide esitamise kord.
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.
LEKTORI KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas valdkonnas, õpetamiskogemus.
1. Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
Isik, kes töötab lastega, peab vastama nõuetele vastavalt § 45/4 Sotsiaalhoolekande seadusele ja § 20 Koolieelse lasteasutuse:
– Sotsiaalhoolekande seadus
– Koolieelse lasteasutuse seadus–
– Tervisekaitsenõuded lapsehoiuteenusele
Lisaks peab ta demonstreerima professionaalsust ning pädevust lastega töötamisel.
2. ”Laste areng ja kasvatus lasteaias” Maria Kask, 2022
3. ”Suhtlemisoskused ja koostöö lastevanematega” Liisa Tammik, 2023
4. ”Tervis ja hügieen lasteaias”Marta Saar, 2021
5. Teave kvalifikatsioonieksami vastuvõtmise kohta:
– Vastuvõtukomisjon: Eesti Sotsiaaltöö Assotsiatsioon (ESTA).
– Nõuded >
– Avalduse esitamine >
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Õppetöö toimub peamiselt veebipõhiselt, kasutades videokonverentsiplatvorme (Zoom, MS Teams, Google Meet jm). Osalejatele tagatakse ligipääs elektroonilistele õppematerjalidele, esitlustele, testidele ja muudele interaktiivsetele ülesannetele turvaliste digikanalite kaudu.
Kohapealsed auditoorsed tunnid toimuvad Bi-Info Õppekeskuse ruumides aadressil Tartu mnt. 43 (Scala City), korpus A, 6 korrus, ruumid 6.2, 10128, Tallinn. Kõik õppeklassid vastavad töötervishoiu ja tööohutuse nõuetele – ruumid on piisava valgustuse, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.
Õpperuumid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega (ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jm). Ruumides on internetiühendus ning Wi-Fi on koolitusel osalejatele tasuta.
Pikaajaliseks ja mugavaks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid: garderoob, tualetid, kööginurk koos kohvimasina, sooja ja külma vee, mikrolaineahju, nõudepesumasina, nõude ning kohvi- ja teetarvikutega.
Õppekeskuse läheduses asub mitmeid toitlustusasutusi ja toidukauplusi.
Õppekeskus paikneb liftiga hoone kuuendal korrusel.
Praktilised õppetunnid toimuvad kohapeal töökeskkonnas.
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetilistele ja praktilistele õppetundidele, mis on koondatud teemade kaupa vastavalt õppekavale.
Kasutatavad meetodid hõlmavad aktiivloenguid ja veebiseminare, rühmaarutelusid ja veebipõhiseid arutelusid, tööd paarides ja meeskondades, situatsioonide modelleerimist, rollimänge, vajaduse korral erialase tarkvara kasutamist, juhtumianalüüse ning individuaalseid ülesandeid.
Ülesannete formaadid ja suhtlusvormid on kohandatud kaugõppeks, võimaldades osaleda ka valitud kontaktõppe tegevustes.
ÕPPEMATERJALID
Õppeprotsessi käigus võib õppejõu algatusel osalejatele jagada täiendavaid õppe- ja videomaterjale ning/või õppefilme elektroonilisel kujul.
Kõik õppematerjalid on osalejatele tasuta.
Õppeprotsessi foto-, video- ja helisalvestamine on lubatud ainult juhul, kui on saadud eelnev nõusolek nii koolitajalt kui ka kõigilt osalejatelt, kelle isikuandmed (sealhulgas kujutis, hääl, avaldused) võivad salvestisele jääda.
Õppetundide salvestiste ja/või materjalide edastamine kolmandatele isikutele, kes ei osale õppes, samuti nende avaldamine, levitamine, kopeerimine või muu kasutamine ilma eelneva kirjaliku nõusolekuta õppejõult ja/või koolitusasutuselt on keelatud.
Koolitusasutusel on õigus teha õppetööst foto-, video- ja helisalvestisi sisekasutuseks, sealhulgas kvaliteedikontrolli, metoodilise töö või õppejõudude täiendkoolituse eesmärgil. Selliseid salvestisi kasutatakse üksnes ametlikuks otstarbeks, neid ei edastata kolmandatele isikutele ega avaldata ilma õppijate eelneva nõusolekuta.
Erandiks on materjalide avaldamine, millel osalejad ei ole otseselt ega kaudselt tuvastatavad.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppeprotsessis täidavad õpilased praktilisi ja situatsioonilisi ülesandeid või iseseisvaid töid, saades õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet. Praktilisi tunde hinnatakse õpetaja poolt igapäevaselt. Sooritatud praktilise töö hinded kantakse õppepäevikusse. Hinnete süsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mittetunnustav (2). Mittetunnustava hinde saamisel on õpilane kohustatud selle parandama õpetajaga kokkuleppel. Lõpueksamile lubatakse õpilasi, kes on kuulanud vähemalt 75% kursusest, saavutanud õppetulemused ja kellel ei ole kursuse päevikus mittetunnustavaid hindeid.
Kursuse lõppedes sooritab õpilane lõpueksami:
Kursuse lõpus sooritab õppija lõpphindamise:
- Teoreetiline test elektroonilisel kujul
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti vähemalt 75% küsimustest.
- Praktiline ülesanne
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija lahendama praktilise ülesande vastavalt õppejõu poolt antud juhistele ja saama vähemalt hinnangu „rahuldav”või kõrgem.
- Esmaabi test
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti vähemalt 80% küsimustest.
- Toiduhügieeni test. Hindamiskriteerium:
– Edukaks sooritamiseks on vaja õigesti vastata vähemalt 80% küsimustele.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õppijatele, kes on külastanud 75% tundidest, saavutanud õppekava poolt kehtestatud õpitulemused ja edukalt läbinud atesteerimise, väljastatakse vastav Tunnistus.
Õppijatele, kes on külastanud vähemalt 50% tundidest, kuid ei ole läbinud koolitust programmi nõutud mahus või ei ole läbinud atesteerimist ja ei ole saavutanud õpitulemusi, väljastatakse nende taotlusel Osavõtu Tõend koos läbitud koolituse mahu märkimisega.
Lisaks sellele väljastatakse hindamise läbinud üliõpilastele mooduli läbimise tunnistus:
– Esmaabi
– Toiduhügieen
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND: 2494,90 € (Hind sisaldab käibemaksu)
Kui maksate koolituse eest eraisikuna, võite taotleda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele registreerumiseks on järgmised võimalused:
- kursuse kõrvalmenüüs oleva registreerimisvormi kaudu
- e-posti teel aadressil bigkoolitus@gmail.com
- telefonil +372 507 36 42
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õppija ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (mitte-Eesti residentidele või isikutele, kellel puudub isikukood — sünnikuupäev)
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppe alguskuupäev
- Kontaktandmed: õppija või teda esindava isiku telefon ja e-post.
LISATEENUSED
“Pargi & Reisi” parkla Torupilli Selveri lähedal. Tingimustega saab tutvuda siin >>
* Korraldaja jätab endale õiguse vajadusel teha muudatusi õppeprogrammis ja õppetundide ajakavas.