Tugisik mängib võtmerolli laste toetamisel, aidates kaasa nende sotsiaalsete oskuste arengule ja pakkudes juhendamist igapäevaelus. See aitab lastel anda ühiskonda märkimisväärse panuse, arvestades nende individuaalseid võimeid. Kursuse jooksul omandate ka esmaabi ja toiduhügieeni moodulid. Pärast koolituse lõpetamist antakse teile kolm sertifikaati: esmaabi, toiduhügieeni ja kursuse läbimise üldsertifikaat.
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Tervis ja Heaolu;
Suund: Heaolu
Rühm: Sotsiaaltöö ja nõustamine
PPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard Sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialist, tase 4
KOOLITUSE EESMÄRK
Valmistada ette abistav isik laste toetamiseks ja abistamiseks nende vajaduste rahuldamisel, sotsiaalsete oskuste ja funktsionaalsete võimete arendamisel, suunates ja toetades last igapäevaelus.
Tagada õppijale vajalikud teadmised ja oskused erialaseks tööks, valmistada teda ette kutsetunnistuse “Sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonna spetsialist, tase 4” saamiseks, suurendades tema konkurentsivõimet tööturul.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õpilane:
- Abistab last sotsiaalsete oskuste arendamisel.
- Toetab last tegevusvõime arendamisel ja säilitamisel.
- Juhendab ja toetab last igapäevaelu toimingutes.
- Toetab last võimetekohasel panustamisel ühiskonda ja abistab asjaajamise korraldamisel.
- Järgib kutse-eetikat ja sotsiaaltöö õiguslikke aluseid.
- Hindab lapse sotsiaalset võrgustikku ning vajadusel abistab suhtlusvõrgustikuga suhtlemisel.
- Annab vajadusel esmast abi.
SIHTGRUPP
Inimesed, kes soovivad hakata tegutsema sotsiaal- ja tervishoiuvaldkonnas tugiisikuna või täiendada oma teadmisi sotsiaaltöö vallas.a
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Keskharidus
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT<br>
Õppe kogumaht on 220 akadeemilist tundi, neist:
- 80 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 100 akadeemilist tundi praktilist õpet,
- 40 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Teoreetiline koolitus hõlmab loenguid, arutelusid, modelleerimissituatsioone.
Praktiline koolitus hõlmab: töötamine töökeskkonnas.
Iseseisev töö hõlmab: iseseisvad ülesanded.
ÕPPESISU
MOODUL 1: Tugiisiku ametialase tegevuse alused
- Tugiisiku funktsioonid ja vastutus
- Suhtlemisoskuste arendamine ja klientidele orienteeritus
MOODUL 2: Kliendi igapäevane tugi
- Isehoolduse organiseerimine
- Eluruumide koristamine ja toitlustuse planeerimine
MOODUL 3: Klientide emotsionaalne tugi
- Emotsionaalsete vajaduste analüüsimine ja tugi
- Konfliktsituatsioonide lahendamine ja asjakohase käitumise soodustamine
- Abistamine taastumisel pärast vägivaldseid tegevusi või traumeerivaid sündmusi
MOODUL 4: Erihooldust vajavate lastega töötamine
- Koostöö vaimse alaarenguga ja psüühikahäiretega lastega
- Erivajadustega lastega töötamise eripärad
- Lähenemised psüühikahäiretega lastele, sealhulgas ADHD-ga
MOODUL 5. Esmaabi osutamine
- Kannatanu seisundi hindamin
- Abi osutamine hingamise ja/või vereringe seiskumise
- Haavade töötlemine ja abi osutamine verejooksude korral
- Abi osutamine põletuste puhul.
- Abi osutamine traumade ja luumurdude korral.
- Reageerimine allergilistele reaktsioonidele ja anafülaktilisele šokile.
MOODUL 6: Klientide tervis ja heaolu
- Terviseseisundi jälgimine ja muutuste tuvastamine
MOODUL 7 Klientide integreerimine töökeskkonda ja ühiskonda.
- Ametioskuste ja haridustaseme arendamine
- Hariduse, tööleasumise ja professionaalse edenemise võimaluste otsimine
- Praktiliste oskuste õpetamine
MOODUL 8: Kliendiga töötamise dokumenteerimine
- Kliendiga seotud dokumentatsiooni pidamine ja arhiveerimine
- Konfidentsiaalsuse tagamine ja isikuandmete kaitse
- Dokumentatsiooni standardid ja nõuded
Iseseisev töö “Toiduhügieen”
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse õppeplaani alusel, mis antakse õppijale enne koolituse algust
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetataval alal ja töökogemus õpetajana.
SOOVITATAV KIRJANDUS
1. Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
2.”Erivajadustega õpilase toetamine” – autorid Tiia Kährik ja Kersti Kriisk, väljaandeaasta 2019.
3.”Lapse arengu toetamine ja hindamine” – autorid Katrin Aava ja Kärt Paju, väljaandeaasta 2018.
4.”Esmaabi koolitus” – autorid Kertu Liivak ja Pille Liblik, väljaandeaasta 2020.
5.”Lapse vaimse tervise toetamine koolis” – autorid Mare Lott ja Eve Kikas, väljaandeaasta 2020.
6.”Tugispetsialisti töö lasteasutuses” – autorid Kersti Kriisk ja Pille Liblik, väljaandeaasta 2018.
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Bi-Info õppekeskuse õppeklassid asuvad Tallinnas aadressil Vilmsi 47. Kõik kasutatavad õppeklassid vastavad tööohutuse ja töötervishoiu nõuetele, nad on piisava valgustusega, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.
Õppeklassid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega ( ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jne). Õpperuumides on Internet, WI-Fi on koolitusel osalejatele tasuta. Mugavaks pikaajaliseks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid – garderoob, tualetid, köögiblokk kohvimasinaga, soe ja külm vesi, mikrolaineahi toidu soojendamiseks, nõudepsumasin, nõud ning kohvi- ja teetarvikud. Õppekeskuse lähedal on mõned ühistoitlustusettevõtted ja toidukauplus.
Õppekeskus asub liftita hoone teisel korrusel. Piiratud liikumisvõimega isikutele eraldi sissepääsu ei ole, kuid teatud juhtudel võime korraldada kursused mugavamas kohas või online’is. Palun pöörduge meie poole selle probleemi lahendamiseks.
Lokaut olukorra puhul ja muude vääramatu jõu asjaolude korral või kokkuleppel Õppekeskusega võib õppetöö osaliselt toimuda distantsõppena (ZOOM, MS, TEAMS).
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa. Õppemeetodid: aktiivsed loengud, diskussioonid, rühmatööd, situatsioonide modelleerimine ja lahendamine, rolliülesanded, vajaduse korral töö temaatilise tarkvaraga.
ÕPPEMATERJALID
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õpilastele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme.
Õppematerjalid on kõikidele õpilastele tasuta.
Enamikul juhtudel võivad õpilased teha foto- ja videosalvestusi, kui see ei lähe vastuollu õpetaja nõudmistega autori materjali konfidentsiaalsuse tagamiseks.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.
Lõputunnistusele lubatakse üliõpilased, kes on osalenud vähemalt 75% kursusest, on saavutanud kavandatud õpiväljundid ja kellel ei ole õppepäevikus mitterahuldavaid hindeid.
Õppetöö lõpul sooritab õpilane kokkuvõtva atestatsioonina eksami:
– teoreetilise testi paberkandjal või elektroonilisel kujul.
– praktiline ülesanne, mis näitab kandidaadi oskusi.
Lõpueksam loetakse sooritatuks, kui õpilane on õigesti vastanud vähemalt 75% testiküsimustest ja sooritanud praktilise ülesande hindega “rahuldav” või kõrgem.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Sertifikaat.
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korrral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND: 1930 € + KM
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile bigkoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 507 36 42
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õpilase ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppetöö alguse kuupäev
- Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.