Digiõpe

Digiõpe

Kogu Koolituskalender >>

Kestus: 160 ak.tundi
Algõppe, Edasijõudnutele
Lähimad alustamiseks kuupäevad:

Teave tulemas.
Võtke meiega ühendust lisateabe saamiseks.

Kujutage ette, et teil on võimalus täiendada oma teadmisi ja oskusi, et astuda kindel samm kaasaegse digihariduse maailma. See kursus on mõeldud neile kes soovivad arendada oma digitaalse õppe pädevusi ja vastata hariduse muutuvatele nõudmistele. Kursusel omandate praktilisi ja teoreetilisi teadmisi, kuidas kavandada ja juhtida veebipõhiseid õppeprotsesse, kasutada tõhusalt kaasaegseid digivahendeid ja platvorme ning suurendada produktiivsust digitaalses õpikeskkonnas. Astuge samm edasi oma professionaalses arengus ja tõstke oma kompetentsid uuele

ÕPPEKAVA RÜHM

Valdkond: Haridus
Suund: Haridus
Rühm: Kasvatusteadus 

ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard: Lapsehoidja, tase 4, kompetentsid B.2.1 – B.2.6 ja B.2.8
Kutsestandardid: Õpetaja, tase 7
Kutsestandardid: Kutseõpetaja, tase 6

KOOLITUSE EESMÄRK
Kursuse eesmärk on toetada kõiki, kes õpetavad või plaanivad õpetama hakata, arendamaks oskusi digitaalsete tehnoloogiate õpetamiseks. See aitab õppijatel omandada kindlustunnet kaasaegsete digivahendite kasutamisel ning tagab, et haridusasutused oleksid tehnoloogiliselt valmis. Oluline on, et digioskuste nõuded oleksid selgelt mõistetavad ja ajakohased, tagades kvaliteetse õppeprotsessi ning valmisoleku töötada digikeskkonnas.

KOOLITUSE TULEMUS

Koolituse lõppemisel õpilane:

  • Kasutab digivahendeid ja tarkvara igapäevastes õppetegevustes.

  • Lahendab praktilisi ülesandeid tehnoloogia abil.  

  • Loob ja haldab digitaalset sisu (näiteks dokumente, esitlusmaterjale, teste).

  • Omandab teadmisi digitaalsete tööriistade ja platvormide kohta – arusaab, kuidas tõhusalt kasutada erinevaid digitaalseid ressursse (õppeplatvormid, sisuloome tööriistad, videokonverentside platvormid jne).
  • Arendab teadmisi digipädevuse nõuetest – kuidas õigesti sõnastada ja rakendada digioskuste nõudeid õpilastele ja töötajatele, et toetada hariduse arengut.

  • Usaldust digitaalsete pädevuste õpetamises – oskused õpetada põhiteadmisi digitaalsetest oskustest alg- ja põhikoolis.

  • Rakendab andmekaitse ja küberturvalisuse põhimõtteid.

  • Planeerib ja hinnata oma õppimist digikeskkonnas.

  • Suhtleb ja teha koostööd veebipõhistes keskkondades

  • Kasutab loovalt tehnoloogiat probleemide lahendamisel ja uute ideede väljatöötamisel.

  • Arendab ja viib läbi huvitavaid ning dünaamilisi veebitunde, kasutades kaasaegseid tehnoloogia
  • Kohandab õppevahendeid ja -meetodeid, et töötada erinevas vanuses ja ettevalmistustasemega õpilastega, sealhulgas laste ja täiskasvanutega
  • Kasutab tehisintellekti, et isikupärastada õppeprotsessi ja tõsta haridusprogrammide tõhusust.

SIHTGRUPP

  • Need, kes soovivad laiendada oma teadmisi ja oskusi. Kursus on suunatud neile, kes soovivad tõsta oma digipädevust ja omandada kaasaegseid tehnoloogiaid, et neid tõhusalt rakendada hariduse, tööelu ja igapäevaelu kontekstis.  
  • Õpetajad ja haridusasutuste töötajad. Kursus võimaldab õpetajatel süvendada oma teadmisi digitehnoloogiate vallas, integreerida need õppeprotsessi ning muuta õpetamine kaasaegsemaks ja tulemuslikumaks.  
  • Õpilased ja õppijad. Kursus aitab arendada olulisi digipädevusi, mis on eduka õppimise ja tulevase karjääriredeli tõusu alustalaks.
  • Haridusasutuste juhid. Kursus pakub võimalust omandada digivahendeid, mis on vajalikud juhtimisprotsesside optimeerimiseks ning hariduskeskkonna arendamiseks.
  • Elukestva õpe pooldajad. Kursus avab uusi võimalusi professionaalseks ja isiklikuks arenguks, pakkudes kaasaegseid teadmisi ja oskusi, mis on olulised digitaalse muutuse ajastul.  


TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Kursus sobib erinevatele vanuserühmadele, kuid eeldatakse, et osalejatel on põhiteadmised arvutite ja internetitehnoloogiate kasutamisest ning motivatsioon neid oskusi edasi arendada. Õppeprogramm on loodud selleks, et aidata osalejatel kiiresti omandada tänapäeva nõuetele vastavad digitaalsed oskused ja rakendada neid nii igapäevaelus kui ka professionaalses tegevuses.

 

KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 160 akadeemilist tundi, neist:

  • 110 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
  • 20 akadeemilist tundi praktilist õpet,
  • 30 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.

Teoreetiline koolitus hõlmab loenguid, arutelusid, modelleerimissituatsioone.

Praktiline koolitus hõlmab: Veebitundide loomine, digiklasside haldamine, mängustamise integreerimine, tehisintellekti kasutamine, isikliku brändi arendamine ja haridusprojektide loomine.

Iseseisev töö  hõlmab: Kodutööde tegemine, eneseanalüüs

ÕPPESISU

Moodul 1. Digipädevuse raamistik ja põhialused (10 ak.t.)

  • Digitaalse kirjaoskuse tähtsus ja roll tänapäeval.
  • Digivahendid ja -tarkvara
  • Ülevaade peamistest tööriistadest ja platvormidest (Google Workspace, Microsoft Office, Canva jne).
  • Digioskused on edu alus hariduses. Mõista, kuidas digipädevus võib muuta õppeprotsessi ja pakkuda teile hulgaliselt eeliseid.
  • Veebikursuste loomine. Kuidas panna oma õpilased ootama uusi tunde põnevusega? Omanda veebikursuste loomise kunst, mis mitte ainult ei õpeta, vaid ka köidab.
  • Tehisintellekt ja hariduse tulevik. Tehisintellekti tööriistad, nagu ChatGPT, avavad teile uued horisondid haridussisu loomisel, tagasiside andmisel ja interaktiivsete tundide läbiviimisel.


Moodul 2.  Digitaalse brändi loomine (15 ak.t.)

  • Loo ainulaadne professionaalne bränd. Teie isiklik bränd on teie visiitkaart hariduskogukonnas. Õpi looma äratuntav kuvand, mis aitab teil esile tõusta ja avab uusi võimalusi professionaalseks kasvuks.
  • Sotsiaalmeedia. LinkedIn, Twitter, Instagram, Facebook — need pole mitte ainult suhtlusplatvormid, vaid ka tööriistad teie brändi edendamiseks. Õpi neid kasutama, et laiendada oma professionaalset võrgustikku ja tugevdada oma mõju.
  • Analüütika. Kasuta analüütikat, et parandada oma veebipõhist kohalolekut ja jõuda võimalikult paljude huvitatud õpilaste ja kolleegideni.
  • Tehisintellekt ja isiklik bränding. Tehisintellekt võib oluliselt lihtsustada teie brändi loomist ja edendamist. Kasuta ChatGPT-d, et täiustada oma materjale, näiteks CV-d või õppekursusi, ja olge alati sammu võrra ees.
  • Digitaalne portfoolio. Teie saavutused väärivad tähelepanu. Loo veebipõhine portfoolio, mis kajastab teie professionaalsust ja aitab esitleda kõiki teie saavutusi selge ja atraktiivse kujundusega.
  • Eetika ja bränding akadeemilises keskkonnas. Isikliku brändi loomine ja edendamine hariduses peab põhinema aususel ja professionaalsel eetikal.


Moodul  3. Täiustatud mängustamise meetodid hariduses (12 ak.t.)

  • Mängustamine: kunst muuta õpe mänguliseks. Mänguelemendid võivad täielikult muuta õppimisprotsessi, muutes selle põnevamaks ja tõhusamaks.
  • Massiivsed avatud veebikursused (MOOC). Uuri parimate ülikoolide näiteid, mis kasutavad edukalt mänguelemente oma kursustes.


Moodul 4. Digitaalsete haridusplatvormide ja tööriistade omandamine (20 ak.t.)

  • Sügav sukeldumine digitaalsete platvormide maailma. Haridusplatvormid nagu Blackboard, Canvas ja Google Classroom pakuvad õpetajatele tohutuid võimalusi. Avastage, kuidas nende funktsioone maksimaalselt tõhusalt kasutada, et luua dünaamiline ja mugav õpikeskkond.
  • Videokonverentsiplatvormid, nagu Zoom ja Teams, on muutunud lahutamatuks osaks haridusprotsessist. Õppi looma interaktiivseid ja produktiivseid tunde virtuaalses keskkonnas, kasutades nende tööriistade kõiki võimalusi.
  • Virtuaalsed klassiruumid: elava õppe loomine.
  • Interaktiivsed tööriistad: Miro ja teised koostööks. Omandage Miro ja teiste platvormide kasutamine, et tõsta meeskonnatöö ja õpilaste kaasatuse taset.
  • ChatGPT õppeabina. Avastage, kuidas seda kasutada õppevahendite loomise lihtsustamiseks ja nende kvaliteedi tõstmiseks.
  • Google Docs. Google Docs’i võimalused ulatuvad kaugemale tavalisest tekstiredaktorist. Õppige seda tööriista kasutama koostöö, retsenseerimise ja grupiprojektide juhtimiseks reaalajas, et suurendada oma töö tõhusust.

Moodul 5. Põneva digitaalse haridussisu loomine (20 ak.t.)

  • Professionaalsed videoloengud. Videokontent on iga kursuse visiitkaart. Õppige looma kvaliteetseid videoloenguid ja esitlusi.
  • Interaktiivne sisu: Canva ja Prezi. Visuaalne atraktiivsus on iga õppevahendi oluline osa. Omandage tööriistade Canva ja Prezi kasutamine, et luua interaktiivne ja meeldejääv sisu, mis hoiab õpilasi kogu kursuse jooksul tähelepanu all.
  • Tehisintellekt õppevahendite loomiseks. Tehisintellekti, näiteks ChatGPT, kasutamine võib oluliselt lihtsustada õppevahendite loomise protsessi. Te saate õppida looma personaliseeritud teste, arutelusid ja tagasisidesüsteeme, mis vastavad täielikult teie õpilaste vajadustele.
  • Sisu optimeerimine kõikidele platvormidele. Tänapäeva maailmas õpivad õpilased mitmesugustel seadmetel ja on oluline, et teie sisu oleks igal platvormil kättesaadav ja mugav. Avastage, kuidas kohandada oma õppevahendeid, et tagada maksimaalne tõhusus kõigis seadmetes.
  • Jutustamise kunst teabe edastamisel. Omandage jutustamise oskus, et teie tunnid inspireeriksid ja motiveeriksid õpilasi.
  • Sisu personaliseerimine andmete abil. Õpilaste õpitulemuste andmete kogumine ja analüüs võimaldab muuta õppimise sihipärasemaks. Õppige, kuidas neid andmeid kasutada õppevahendite kohandamiseks, et iga õpilane saaks kursusest maksimaalset kasu.

Moodul 6. Digitaalse kaasava hariduse edendamine (10 ak.t.)

  • Kaasav haridus. Õppige välja töötama strateegiaid, mis tagavad võrdseid võimalusi kõigile õpilastele, olenemata nende individuaalsetest vajadustest ja eripäradest.
  • Ligipääsetavuse tehnoloogiad. Abitehnoloogiad võivad oluliselt parandada erivajadustega õpilaste õpikogemust.
  • Kultuuriliselt kaasava keskkonna loomine. Kaasaegne haridus peab arvestama kultuurilist mitmekesisust. Avastage, kuidas luua digitaalne õpikeskkond, mis austab ja väärtustab kultuurilisi erinevusi ning edendab sallivust ja vastastikust mõistmist õpilaste seas.
  • Sisu kohandamine globaalsele publikule. Globaliseerumise tingimustes peab õppimine olema kättesaadav õpilastele üle kogu maailma. Õppige, kuidas kohandada oma õppevahendeid erinevatele keeltele ja kultuuridele, et jõuda rahvusvahelise publikuni.
  • Õpilaste andmete kaitse. Digiajastul on andmete turvalisus usalduse nurgakivi. Õppige kaitsma oma õpilaste andmeid, järgides parimaid rahvusvahelisi praktikaid.


*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.

KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetataval alal ja töökogemus õpetajana.

SOOVITATAV MATERJALID

Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
2. Õpetamine digiajastul: õpetaja käsiraamatю. S. Tamm 2022
3. Digipädevuste käsiraamat õpetajatele.  K. Võlu 2021
4. Haridustehnoloogia alused M. Tõnisson  1 2020
5. E-õppe disain ja arendamine L. Kuusik  2021
6. Hariduse digitaliseerimine Eestis: võimalused ja väljakutsed E. Väli 2023
7. Teaching in a Digital Age: Guidelines for Designing Teaching and Learning A. W. (Tony) Bates 2022
8. The Digital Classroom: Harnessing Technology for Effective Learning David Buckingham, Carey Jewitt  2021
9. Coursera (www.coursera.org)
10. Google for Education (edu.google.com)
11. Canva for Education (www.canva.com/education)

ÕPPEPROTSESS

ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Bi-Info õppekeskuse õppeklassid asuvad Tallinnas aadressil Vilmsi 47. Kõik kasutatavad õppeklassid vastavad tööohutuse ja töötervishoiu nõuetele, nad on piisava valgustusega, üldventilatsiooni ja konditsioneeridega.
Õppeklassid on varustatud kaasaegsete õppevahenditega ( ekraan, dataprojektor, arvuti, tahvel jne). Õpperuumides on Internet, WI-Fi on koolitusel osalejatele tasuta. Mugavaks pikaajaliseks viibimiseks on õppekeskuses olemas abiruumid – garderoob, tualetid, köögiblokk kohvimasinaga, soe ja külm vesi, mikrolaineahi toidu soojendamiseks, nõudepsumasin, nõud ning kohvi- ja teetarvikud. Õppekeskuse lähedal on mõned ühistoitlustusettevõtted ja toidukauplus.

Õppekeskus asub liftita hoone teisel korrusel. Piiratud liikumisvõimega isikutele eraldi sissepääsu ei ole, kuid teatud juhtudel võime korraldada kursused mugavamas kohas või online’is. Palun pöörduge meie poole selle probleemi lahendamiseks.

Lokaut olukorra puhul ja muude vääramatu jõu asjaolude korral või kokkuleppel Õppekeskusega võib õppetöö osaliselt toimuda distantsõppena (ZOOM, MS, TEAMS).

ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetiliste ja praktiliste õppuste vormis, mis on ühendatud õppekava teemade kaupa. Õppemeetodid: aktiivsed loengud, diskussioonid, rühmatööd, situatsioonide modelleerimine ja lahendamine, rolliülesanded, vajaduse korral töö temaatilise tarkvaraga.

ÕPPEMATERJALID
Õppejõu algatusel võidakse koolituse ajal anda õpilastele jaotusmaterjale paberil ja/või elektroonilisel kujul, videomaterjale ja/või õppefilme.
Õppematerjalid on kõikidele õpilastele tasuta.
Enamikul juhtudel võivad õpilased teha foto- ja videosalvestusi, kui see ei lähe vastuollu õpetaja nõudmistega autori materjali konfidentsiaalsuse tagamiseks.

HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED

Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.
Lõputunnistusele lubatakse üliõpilased, kes on osalenud vähemalt 75% kursusest, on saavutanud kavandatud õpiväljundid ja kellel ei ole õppepäevikus mitterahuldavaid hindeid.

Õppetöö lõpul sooritab õpilane kokkuvõtva atestatsioonina eksami:
– teoreetilise testi paberkandjal või elektroonilisel kujul.
– praktiline ülesanne, mis näitab kandidaadi oskusi.
Lõpueksam loetakse sooritatuks, kui õpilane on õigesti vastanud vähemalt 75% testiküsimustest ja sooritanud praktilise ülesande hindega “rahuldav” või kõrgem.

VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Tunnistus.

Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korrral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.

KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE

HIND: 2045 € + KM
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.

REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:

1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile bigkoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 507 36 42

Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:

  • Õpilase ees- ja perekonnanimi
  • Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
  • Kursuse nimetus
  • Õppekeel
  • Õppetöö alguse kuupäev
  • Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.


LISATEENUSED

Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>

*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.

Programm on kinnitatud: 19.09.2024
Kohalik reg.nr B-2412
2045 + KM

Bi-Info Koolitus MTÜ on
Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner.

Kui teil on küsimusi,
helistage +372 507 36 42
või kirjutage
bigkoolitus@gmail.com