Selleks, et kinnisvara oleks kogu oma elutsükli jooksul heas seisukorras ning vastaks omanike ja klientide ootustele, on kogenud kinnisvarahaldurid hädavajalikud, et tagada kinnisvara stabiilsus ja väärtus. See kursus aitab teil parandada oma kvalifikatsiooni, laiendada oma ametialast silmaringi ning omandada teadmisi ja oskusi, et edukalt suhelda klientide, ehitajate, valitsusasutuste ja teiste kinnisvaravaldkonnas tegutsevate osapooltega. Te omandate õigus-, majandus- ja investeerimisvaldkonna vahendeid ning kaalute tehingute, õiguste registreerimise, hindamise ja üürimise aspekte, võttes arvesse viimaseid muudatusi õigusaktides.
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Ärindus, haldus ja õigus;
Suund: Ärinduse ja haldus;
Rühm: Hulgi- ja jaekaubandus.
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kinnisvarahalduri tase 4 kutsestandard
KOOLITUSE EESMÄRK
Anda koolituse läbinule kompetentsused, mis võimaldavad töötada oskustöölisena kinnisvara korrashoiu valdkonnas tegutsevas ettevõttes kinnisvarahaldurina.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õpilane:
- Mõistab strateegilisi eesmärke kinnisvara hooldamisel, kinnisvarahalduri rolli ja vastutust taktikaliste ja operatiivsete toimingute täitmise
- Töötab välja ja viib ellu kinnisvaraobjekti haldusplaane, organisatsioonilist struktuuri ja eelarvet
- Baseerib oma töö seadusandlusel ja standarditel, mis reguleerivad seda valdkonda
- Valdab vajalikke suhtlemis- ja juhtimisoskusi professionaalseks tööks
- Planeerib ja korraldab kinnisvara hooldusteenuseid, arvestades pooltevahelisi kokkuleppeid, objekti eripärasid ja kliendi vajadusi
- Oskab rakendada omandatud teadmisi piirkonna kinnisvaraturu analüüsimiseks, tuvastada peamised suundumused ja tegurid, mis mõjutavad objektide väärtust
SIHTGRUPP
– Kõik, kes soovivad leida tööd kinnisvarasektoris kinnisvarahaldurina.
– Tervitatakse analüütilist mõtlemist
– Eelistatud on varasem töökogemus kinnisvarasektoris:
Kinnisvarahalduse, majanduse ja arenduse valdkonna spetsialistid ja ettevõtete juhid;
Kinnisvaramaakleri tegevuse ja vara hindamise ala spetsialistid;
Konsultatsiooni-, investeerimisfirmade ja kinnisvarabüroode spetsialistid.
ÕPPEFORMAAT
Õpe toimub sünkroonselt – õpetajaga reaalajas veebikonverentsi platvormide (Zoom, Teams, Google Meet jmt) kaudu.
Mõned õppetunnid või nende osad võivad toimuda videosalvestistena ning olla esitatud
videomaterjalide, elektrooniliste õppematerjalide, testide või muude ülesannete kujul.
Asünkroonsete ülesannete puhul on tagatud nii õpetaja konsultatsioon kui ka tagasiside
Võimalik on korraldada ka eraldi kontaktõppe üritusi, kui see aitab õpieesmärkide saavutamisel.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Vähemalt kekskharidus
Veebiõppes osalemiseks on vajalik:
- arvuti (või muu seade) kaamera ja mikrofoniga
- stabiilne internetiühendus
- ligipääs veebikonverentsiplatvormidele (Zoom, Teams, Google Meet vms)
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 140 akadeemilist tundi, neist:
- 110 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 20 akadeemilist tundi praktilist õpet,
- 10 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Teoreetiline õpe hõlmab:
loengud, arutelud ja diskussioonid, olukordade modelleerimine, seadusaktide
uurimine.
Praktiline õpe hõlmab:
situatsioonilised ülesanded, töö dokumentidega.
Iseseisev töö hõlmab:
kodutööd, äriplaani kirjutamine.
ÕPPESISU
1.Kinnisvarahalduri roll kinnisvaraturul (3 akadeemilist tundi)
2.Kinnisvarahalduse mudelid (10 akadeemilist tundi)
3.Kinnisvara liigid (otstarve ja omanikud) (10 akadeemilist tundi)
4.Ärikinnisvara liigid, selle hindamine (3 akadeemilist tundi)
5.Kinnisvaraobjekti haldamine: plaanid, ülesanded, organisatsiooniline struktuur, eelarve (15 akadeemilist tundi)
6.Plaanide kooskõlastamine omanikega (7 akadeemilist tundi)
7.Koostöö huvipooltega (7 akadeemilist tundi)
8.Tehnilise ja sanitaarteeninduse personali värbamine kinnisvaraobjekti jaoks (10 akadeemilist tundi)
9.Tehnilise hoolduse tööde kontroll kinnisvaraobjekti juures (10 akadeemilist tundi)
10.Lepingud, poolte õigused ja kohustused (omanikud ja haldurid) (10 akadeemilist tundi)
Praktiline töö dokumentide näidiste ja teenustega. (10 akadeemilist tundi)
11.Koostöö tarnijatega, tarnijate valik (5 akadeemilist tundi)
12.Kinnisvarahalduse standardid (EVS 807:2016+A1+A2:2022)
(10 akadeemilist tundi)
13.Eesti Vabariigi seadusandlus, mis reguleerib ehituste ehitamist ja korrashoidu. Põhinõuded (10 akadeemilist tundi)
14.Praktiline töö: läbitud teemade kordamine, situatsioonilised ülesanded, töö dokumentide näidistega ja internetiteenustega. (10 akadeemilist tundi)
Iseseisev töö: õigusaktide uurimine. (5 akadeemilist tundi)
Iseseisev töö: kodutööd kogu õppeperioodi vältel, (5 akadeemilist tundi)
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas valdkonnas, õpetamiskogemus.
SOOVITATAV KIRJANDUS
- Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
- Andmekogud: äriregister, ehitisregister, kinnistusraamat, Maa-ameti infosüsteemid, sh maakatastri- ja geodeetilised kaardid, kaasa arvatud topograafiline teave.
- Kinnisvarahalduri käsiraamat, TTÜ Kirjastus, EKHHL
- Kinnisvara korrashoid Käsiraamat. SA Professor Karl Õigeri Stipendiumifond
- Kinnisvara hindamine. Eesti Kinnisvara Hindajate Ühing
- Kinnisvaraõiguse ABC. Ülevaade kinnisvaravaldkonda reguleerivatest õigusaktidest
Kinnisvaraõiguse ABC. Evi Hindpere
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Õppetöö toimub peamiselt veebipõhiselt, kasutades videokonverentsiplatvorme (Zoom, MS Teams, Google Meet jm). Osalejatele tagatakse ligipääs elektroonilistele õppematerjalidele, esitlustele, testidele ja muudele interaktiivsetele ülesannetele turvaliste digikanalite kaudu.
Kohapealsed auditoorsed tunnid toimuvad Bi-Info Õppekeskuse ruumides aadressil
Vilmsi 47, Tallinn. Kõik õpperuumid vastavad tervise- ja ohutusnõuetele, on varustatud
kaasaegse tehnikaga (sh demonstratsiooniekraanid, projektorid, arvutid, tahvlid jne)
ning neis on tagatud tasuta Wi-Fi ühendus.
Osalejate mugavuseks on olemas mitmed lisavõimalused ja puhkealad: garderoob,
tualettruumid, kööginurk koos kohvimasina, mikrolaineahju, joogiveeautomaadi, nõude
ja puhkenurkadega. Läheduses asuvad toidupoed ja söögikohad.
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetilistele ja praktilistele õppetundidele, mis on koondatud
teemade kaupa vastavalt õppekavale.
Kasutatavad meetodid hõlmavad aktiivloenguid ja veebiseminare, rühmaarutelusid ja
veebipõhiseid arutelusid, tööd paarides ja meeskondades, situatsioonide
modelleerimist, rollimänge, vajaduse korral erialase tarkvara kasutamist,
juhtumianalüüse ning individuaalseid ülesandeid.
Ülesannete formaadid ja suhtlusvormid on kohandatud kaugõppeks, võimaldades
osaleda ka valitud kontaktõppe tegevustes.
ÕPPEMATERJALID
Õppeprotsessi käigus võib õppejõu algatusel osalejatele jagada täiendavaid õppe- ja
videomaterjale ning/või õppefilme elektroonilisel kujul.
Kõik õppematerjalid on osalejatele tasuta.
Õppeprotsessi foto-, video- ja helisalvestamine on lubatud ainult juhul, kui on saadud
eelnev nõusolek nii koolitajalt kui ka kõigilt osalejatelt, kelle isikuandmed (sealhulgas
kujutis, hääl, avaldused) võivad salvestisele jääda.
Õppetundide salvestiste ja/või materjalide edastamine kolmandatele isikutele, kes ei
osale õppes, samuti nende avaldamine, levitamine, kopeerimine või muu kasutamine
ilma eelneva kirjaliku nõusolekuta õppejõult ja/või koolitusasutuselt on keelatud.
Koolitusasutusel on õigus teha õppetööst foto-, video- ja helisalvestisi sisekasutuseks,
sealhulgas kvaliteedikontrolli, metoodilise töö või õppejõudude täiendkoolituse
eesmärgil. Selliseid salvestisi kasutatakse üksnes ametlikuks otstarbeks, neid ei
edastata kolmandatele isikutele ega avaldata ilma õppijate eelneva nõusolekuta.
Erandiks on materjalide avaldamine, millel osalejad ei ole otseselt ega kaudselt
tuvastatavad.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.
Lõpueksamile lubatakse õppija, kes on osalenud vähemalt 75% kursuse planeeritud õppetööst (sh auditoorsed, veebipõhised ja praktilised tegevused) ning kelle kursusepäevikus ei ole mittearvestatud ega mitterahuldavaid hindeid.
Õppetöö lõpul sooritab õpilane kokkuvõtva atestatsioonina eksami:
– teoreetilise testi elektroonilisel kujul.
– praktiline ülesanne, mis näitab kandidaadi oskusi.
Lõpueksam loetakse sooritatuks, kui õpilane on õigesti vastanud vähemalt 75% testiküsimustest ja sooritanud praktilise ülesande hindega “rahuldav” või kõrgem.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst 75% ulatuses ning kes on saavutanud õppekavas kehtestatud tulemused ja edukalt sooritanud atesteerimise, antakse välja vastav Tunnistus.
Õpilastele, kes on võtnud osa õppetööst vähemalt 50% ulatuses, kuid ei ole läbinud õppetööd õppekavas nõutud mahus või ei ole sooritanud atestatsiooni ning ei ole saavutanud õppetöös ettenähtud tulemusi, väljastatakse päringu korrral Tõend õppetööst osavõtu kohta, näidates ära läbitud õppemahu.
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
HIND: 2500€ (Hind sisaldab käibemaksu)
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile bigkoolitus@gmail.com
3) helistades numbrile +372 507 36 42
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õpilase ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppetöö alguse kuupäev
- Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.