Online-kursus
Dementsusega eakate hooldustöötaja on spetsialist, kes osutab igapäevast hooldust ja toetust dementsusega eakatele, hõlmates nende vajadusi nagu toitmine, hügieen ja emotsionaalne tugi.
Selle koolituse läbimisel saate omandada ka esmaabi ja toiduhügieeni mooduleid ning koolituse lõpus saate kätte kolm tunnistust kokku (esmaabi, toiduhügieen ja kursuse läbimise tunnistus).
ÕPPEKAVA RÜHM
Valdkond: Tervis ja heaolu
Suund: Heaolu
Rühm: Eakate ja puudega täiskasvanute hooldamine.
ÕPPEKAVA KOOSTAMISE ALUS
Kutsestandard Hooldustöötaja, tase 4
KOOLITUSE EESMÄRK
Koolitusega taotletatakse, et õpilane omandab teadmisi, oskusi ja hoiakuid tööks dementsuse eakate hooldusteenuse pakkujana ning luuakse eeldusi õpingute jätkamiseks ja elukestvaks õppeks.
Anda õpilasele selleks vajalikud teadmised ja oskused töötada oma erialal, valmistada teda ette kutsetunnistuse “ Hooldustöötaja, tase 4 kutsestandard” saamiseks, tõsta oma taset konkurentsivõimet tööturul.
KOOLITUSE TULEMUS
Koolituse lõppemisel õpilane:
- mõistab dementsusega inimese erivajadusi
- omab teadmisi dementsuse vallas ja oskab neid rakendada
- tunneb ära dementsuse sümptomid ja oskab neid juhtida
- oskab edendada dementsusega patsiendi või kliendi iseseisvust igapäevaelus
- abistab elamistoimingutes ja viib läbi hooldustegevusi
- lähtub oma töös abivajajast kui tervikust ja tema vajadustest, jõuvarudest, toimetulekuvõimest ning tõekspidamistest iseseisvuse toetamisel
- järgib inimõigusi, kutse-eetikat ja võrdse kohtlemise põhimõtteid
- teeb koostööd ja suhtleb abivajaja, tema lähedaste, sugulaste ja teiste võrgustiku töötajatega
- vajadusel annab esmast abi.
SIHTGRUPP
Kõik soovijad, kellel on vähemalt põhiharidus, kehtiv tervisetõend, soov õppida ja töötada. Seal hulgas ka erialase kvalifikatsioonita, madala või aegunud erialase kvalifikatsiooniga inimesed, kes soovivad dementsusega eakate hooldustöötajana tööd alustada. Hooldustöötaja on empaatia- ja vastutusvõimeline, hooliv, usaldusväärne ja aus. Oluline on kohusetundlikkus oma töös. Ta on hea suhtleja ja koostööaldis. Hooldustöötaja töö eeldab kõrget kõlbelist hoiakut, pingetaluvust, analüüsivõimet, sihikindlust ja järjepidevust.
ÕPPEFORMAAT
Õpe toimub sünkroonselt – õpetajaga reaalajas veebikonverentsi platvormide (Zoom, Teams, Google Meet jmt) kaudu.
Mõned õppetunnid või nende osad võivad toimuda videosalvestistena ning olla esitatud videomaterjalide, elektrooniliste õppematerjalide, testide või muude ülesannete kujul.
Asünkroonsete ülesannete puhul on tagatud nii õpetaja konsultatsioon kui ka tagasiside
Võimalik on korraldada ka eraldi kontaktõppe üritusi, kui see aitab õpieesmärkide saavutamisel.
Praktiline õpe toimub töökeskkonnas kontaktõppe vormis.
ERIALA ERIPÄRAD
Dementsusega eakate hooldustöötaja peab mõistma dementsuse haiguste olemust ja sümptomeid, pakkuma empaatiat ja toetust eakatele, lahendama dementsusega seotud väljakutseid ning töötama koostöös teiste tervishoiutöötajate ja pereliikmetega. Samuti on oluline järgida eetilisi ja professionaalseid standardeid ning olla pidevalt valmis õppima ja end täiendama.Töö võib hõlmata ka öötööd ja lisatöötunde.
TINGIMUSED KOOLITUSE ALUSTAMISEKS
Põhiharidus. Tervislik seisund, mis võimaldab töötada hoolduse valdkonnas.
Veebiõppes osalemiseks on vajalik:
- arvuti (või muu seade) kaamera ja mikrofoniga
- stabiilne internetiühendus
- ligipääs veebikonverentsiplatvormidele (Zoom, Teams, Google Meet vms)
KOOLITUSE ÜLDINE MAHT
Õppe kogumaht on 220 akadeemilist tundi, neist:
- 90 akadeemilist tundi on teoreetilist õpet,
- 130 akadeemilist tundi praktilist õpet,
Õpe koosneb veebipõhistest teoreetilistest ja praktilistest õppetundidest töökeskkonnas
ÕPPESISU
MOODUL 1. Mõiste „dementsus“ ja erihooldus
- Dementsuse olemus ja liigitus
- Sümptomid ja diagnoosimine
- Hooldusvajadus ja -strateegiad
- Erihoolduse põhimõtted ja rakendamine
- Suhtlemis- ja toetamisvõtted
- Enesehooldus ja stressijuhtimine hooldajale.
MOODUL 2. Abistamine elamistoimingutes ja hooldustegevuste läbiviimine
- Elamistoimingute abistamine dementsusega inimestel
- Hooldustegevuste läbiviimine ja juhendamine dementsusega patsientidele
- Isikliku hügieeni hooldamine ja abistamine
- Toitumisega seotud abistamine ja söögivalikute juhendamine
- Ravimite manustamine ja meditsiiniliste protseduuride toetamine
- Ohutusmeetmete jälgimine ja riskide ennetamine elukeskkonnas
- Füüsilise aktiivsuse soodustamine ja liikumise abistamine
- Emotsionaalne tugi ja suhtlemisstrateegiad hooldusprotsessis
MOODUL 3 Majapidamistööde korraldamine
- Majapidamistööde planeerimine ja organiseerimine
- Kodukeemia ja puhastusvahendite kasutamine
- Ruumide koristamine ja korrashoid
- Pesu pesemine, triikimine ja volditud hoidmine
- Nõudepesu ja köögitarvikute puhastamine
- Tolmuimejate ja muude kodumasinate kasutamine
- Prügi sorteerimine ja utiliseerimine
- Aia- ja välitööde planeerimine ja teostamine
- Turvalisuse ja ohutusnõuete järgimine majapidamistööde käigus
- Aja- ja ressursihaldus majapidamises.
MOODUL 4 Töö dementsuse eakatega
- Praktilised oskused dementsusega eakate hoolduses
- Käitumise mõistmine ja juhtimine
- Turvalise keskkonna loomine
- Kommunikatsioonistrateegiad
- Psühholoogiline tugi ja empaatia
- Hooldaja tervise ja heaolu toetamine
MOODUL 5. Suhtlemine
- Kohandatud suhtlemistehnikad
- Kehakeele ja mitteverbaalse suhtluse mõistmine
- Empaatiline kuulamine
- Konfliktide lahendamine ja rahustavad strateegiad
MOODUL 6. Esmaabi osutamine (Õppetöö toimub kontaktõppena auditooriumis)
- Kannatanu seisundi hindamine.
- Abi osutamine hingamise ja/või vereringe seiskumisel.
- Haavade töötlemine ja abi osutamine verejooksude korral.
- Abi osutamine põletuste puhul.
- Abi osutamine traumade ja luumurdude korral.
- Reageerimine allergilistele reaktsioonidele ja anafülaktilisele šokile.
MOODUL 7. Meeskonnatöö korraldamine ja juhendamine
- Meeskonna dünaamika mõistmine
- Efektiivse kommunikatsiooni strateegiad
- Konfliktide lahendamine meeskonnas
- Meeskonnatöö analüüs ja arendamine
MOODUL 8. Praktiline töö reaalses töökeskkonnas
Iseseisev töö “Toiduhügieen”
*Teemade käsitlemise järjekord võib muutuda. Teemade järjekord määratakse kindlaks õppeplaaniga, mis antakse õpilasele enne koolituse algust.
KOOLITAJA KVALIFIKATSIOON
Kõrgharidus, töökogemus õpetatavas valdkonnas, õpetamiskogemus.
SOOVITATAV KIRJANDUS
- Riigi Teataja – seadusandlus, teemakohased normatiivaktid.
- Hooldustöötaja, tase 3 kutsestandard https://www.kutseregister.ee/ctrl/et/Standardid/vaata/10810658
- Nienstedt, W., Hänninen, O., Arstila, A., Björkqvist, S.-E. (2009). Inimese
- füsioloogia ja anatoomia. Tallinn: AS Medicina
- Peet-Henn Kingisepp. Inimese füsioloogia. Ilmumisaasta: 2019https://atlex.ee/toode/inimese-fusioloogia/
- Esmaabi käsiraamat
- Gunnar Männik Ülekoormusvigastused. Vältimine, ravi, harjutused. Ilmumisaasta 2022.https://rahvaraamat.ee/p/ülekoormusvigastused-vältimine-ravi-harjutused/1768379/et?isbn=9789916694978
- Sotsiaalhoolekande seadus (2015). RT I, 21.04.2020, 39.(06.01.2020).
- Tervise-ja tööministri 22.11.2018. a määrus nr 50 „Töökeskkonnavoliniku, töökeskkonnanõukogu liikme ja esmaabiandja koolituse ja täienduskoolituse kord täienduskoolitusasutuses”
ÕPPEPROTSESS
ÕPIKESKKOND JA ÕPPEVAHENDID
Õppetöö toimub peamiselt veebipõhiselt, kasutades videokonverentsiplatvorme (Zoom, MS Teams, Google Meet jm). Osalejatele tagatakse ligipääs elektroonilistele õppematerjalidele, esitlustele, testidele ja muudele interaktiivsetele ülesannetele turvaliste digikanalite kaudu.
Kohapealsed auditoorsed tunnid toimuvad Bi-Info Õppekeskuse ruumides aadressil Tartu mnt. 43 (Scala City), 6 korrus, ruumid 6.2, 10128, Tallinn. Kõik õpperuumid vastavad tervise- ja ohutusnõuetele, on varustatud kaasaegse tehnikaga (sh demonstratsiooniekraanid, projektorid, arvutid, tahvlid jne) ning neis on tagatud tasuta Wi-Fi ühendus.
Osalejate mugavuseks on olemas mitmed lisavõimalused ja puhkealad: garderoob, tualettruumid, kööginurk koos kohvimasina, mikrolaineahju, joogiveeautomaadi, nõude ja puhkenurkadega. Läheduses asuvad toidupoed ja söögikohad.
Praktilised õppetunnid toimuvad kohapeal töökeskkonnas.
ÕPPEMEETODID
Kursus on üles ehitatud teoreetilistele ja praktilistele õppetundidele, mis on koondatud teemade kaupa vastavalt õppekavale.
Kasutatavad meetodid hõlmavad aktiivloenguid ja veebiseminare, rühmaarutelusid ja veebipõhiseid arutelusid, tööd paarides ja meeskondades, situatsioonide modelleerimist, rollimänge, vajaduse korral erialase tarkvara kasutamist, juhtumianalüüse ning individuaalseid ülesandeid.
Ülesannete formaadid ja suhtlusvormid on kohandatud kaugõppeks, võimaldades osaleda ka valitud kontaktõppe tegevustes.
ÕPPEMATERJALID
Õppeprotsessi käigus võib õppejõu algatusel osalejatele jagada täiendavaid õppe- ja
videomaterjale ning/või õppefilme elektroonilisel kujul.
Kõik õppematerjalid on osalejatele tasuta.
Õppeprotsessi foto-, video- ja helisalvestamine on lubatud ainult juhul, kui on saadud
eelnev nõusolek nii koolitajalt kui ka kõigilt osalejatelt, kelle isikuandmed (sealhulgas
kujutis, hääl, avaldused) võivad salvestisele jääda.
Õppetundide salvestiste ja/või materjalide edastamine kolmandatele isikutele, kes ei
osale õppes, samuti nende avaldamine, levitamine, kopeerimine või muu kasutamine
ilma eelneva kirjaliku nõusolekuta õppejõult ja/või koolitusasutuselt on keelatud.
Koolitusasutusel on õigus teha õppetööst foto-, video- ja helisalvestisi sisekasutuseks,
sealhulgas kvaliteedikontrolli, metoodilise töö või õppejõudude täiendkoolituse
eesmärgil. Selliseid salvestisi kasutatakse üksnes ametlikuks otstarbeks, neid ei
edastata kolmandatele isikutele ega avaldata ilma õppijate eelneva nõusolekuta.
Erandiks on materjalide avaldamine, millel osalejad ei ole otseselt ega kaudselt tuvastatavad.
HINDAMISMEETODID JA KOOLITUSE LÕPETAMISE TINGIMUSED
Õppetöö käigus täidavad õpilased praktilisi ja situatsiooniülesandeid või iseseisvaid ülesandeid, saades nende kaudu õpetajalt suulist või praktilist tagasisidet.
Praktilist koolitust hindab iga päev koolitaja. Hindeid antakse sooritatud praktiliste tööde eest koolitus päevikus. Hindamissüsteem: suurepärane (5), hea (4), rahuldav (3), mitterahuldav (2). Mitterahuldava hinde korral on õpilane kohustatud seda kokkuleppel koolitajaga parandama.
Lõputunnistusele lubatakse üliõpilased, kes on osalenud vähemalt 75% kursusest, on saavutanud kavandatud õpiväljundid ja kellel ei ole õppepäevikus mitterahuldavaid hindeid.
Kursuse lõpus sooritab õppija lõpphindamise:
1.Teoreetiline test elektroonilisel kujul
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti vähemalt 75% küsimustest.
2.Praktiline ülesanne
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija lahendama praktilise ülesande vastavalt õppejõu poolt antud juhistele ja saama vähemalt hinnangu „rahuldav”või kõrgem.
3.Esmaabi test
Hindamiskriteerium: edukaks sooritamiseks peab õppija vastama õigesti vähemalt 80% küsimustest.
4.Toitumishügieeni test.
Hindamiskriteerium:
– Eduka sooritamise jaoks tuleb õigesti vastata vähemalt 80% küsimustele.
VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
TUNNISTUS, kui õpingute lõpetamise nõuded – kirjalik test, praktilised ülesanded ja 75% õppetundides osalemine on hindamiskriteeriumitele vastavalt täidetud.
TÕEND, kui õpitulemusi ei saavutatud, kuid õppija võttis osa õppetööst. Tõend väljastatakse vastavalt osaletud kontakttundide arvule, kuid mitte juhul, kui õppija osales vähem kui pooltes auditoorsetes tundides.
Lisaks sellele väljastatakse hindamise läbinud üliõpilastele mooduli läbimise tunnistus:
– Esmaabi
– Toiduhügieen
KOOLITUSE HIND JA REGISTREERIMINE
Hind: 2498,60 EUR (Hind sisaldab käibemaksu)
Kui tasute koolituse eest eraisikuna, siis saate paluda tulumaksu tagastust.
REGISTREERIMINE
Koolitusele saate registreerida, kasutades üht allpooltoodud võimalustest:
1) kursuse registreerimisvormi küljetulbal.
2) e-postiga aadressile apriorimtu@gmail.com
3) helistades numbrile +372 58 21 26 27
Registreerimiseks tuleb tingimata näidata järgmised andmed:
- Õpilase ees- ja perekonnanimi
- Isikukood (EV mitteresidendid ja isikukoodi mitteomavad isikud märgivad sünnikuupäeva).
- Kursuse nimetus
- Õppekeel
- Õppetöö alguse kuupäev
- Kontaktandmed: telefon, õpilase või teda esindava isiku meiliaadress.
LISATEENUSED
Parkimine Torupilli Selveri juures – “Pargi & reisi“. Tingimustega saate tutvuda siin>>
*Korraldaja jätab endale õiguse teha vajaduse korral muudatusi õppekavas ja tunniplaanis.
